Ezt az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) parlamenti államtitkára válaszolta a jobbikos Csányi Tamás képviselő írásbeli kérdésére. Az állami hírügynökség szerint Rétvári Bence tudatta, a kormány fel akar készülni a koronavírus-járvány második hullámának lehetőségére.
Elkezdődött a KRÉTA integrált részét képező Digitális Kollaborációs Tér (DKT) fejlesztése. Ez a modul segíti a tanárok és diákok online együttműködését, a feladatok kiadását, szükségtelenné teszi más szoftverek használatát.
Az államtitkár szerint a DKT a tanórai és házi feladatok komplex megjelenítése mellett alkalmas csoportos (projekt-) feladatok, határidők kezelésére, képes online kommunikációs platformot biztosítani a diákok és tanárok között.
A fejlesztést a költségvetés állja, az az év végéig fejeződik be, de a modul egy része már októbertől használható lesz.
Az államtitkár a koronavírus-járvány alatti időszakot elemezve kitért arra, hogy a KRÉTÁN át küldött üzenetek száma 200-szorosára, a házi feladatok rögzítése 35-szörösére, az elektronikusan intézett ügyeké háromszorosára nőtt.
Az értékelések száma megfelelt annak, amikor megszokott módon működtek az iskolák, de a gondviselők belépési száma duplájára nőtt, ahogy a diákoké is.
Rétvári közölte: a rendszer bővítése a járvány első hullámakor használt funkcióknál nem igényelt többletforrást. A karantén alatt a korábban fejlesztett változatát használták, így is sokat segített a távoktatásba, noha elsődlegesen tanügyigazgatási rendszer, nem a digitális oktatás támogatására alakították ki. A rendkívüli helyzetben számos funkciója jól tudta támogatni az oktatást, a tanárok és tanulók közötti kommunikációt.
Kiemelt fotó: 24.hu / Bielik István