Rogán Antal (Fidesz-KDNP) polgármester közölte: a Ferenciek tere átépítése illeszkedik a belváros korábbi forgalomcsillapítási koncepciójába, amely előnyben részesíti a gyalogosokat, a kerékpárosokat és a közösségi közlekedést használókat.
A Ferenciek terén nagyobb járdafelületek lesznek, a mostani autós aluljárót végleg lezárják a járművek elől, majd egybenyitják a már meglévő gyalogos aluljáróval. Emiatt átalakítják a Március 15. tér közlekedését is – közölte.
A tervek szerint az Erzsébet hídra nem az autós aluljárón, hanem a Március 15. tér átalakított csomópontján keresztül lehet majd felhajtani. Ezzel egy időben az Irányi utcát is felújítják. Rogán Antal hangsúlyozta, hogy a projektek lezárásával a budapestiek két új teret kapnak, és értelmet nyernek a Budapest Szíve programhoz kapcsolódó korábban indított beruházások is.
Ezzel új turisztikai jelentőséget kaphat Budapest, és a beruházás megtérülése is a turizmus növekedéséből várható – mondta.
A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója elmondta, hogy a beruházással teljesítik a legfontosabb célt, a belváros északi és déli részének összekötését, és felszíni gyalogos kapcsolatokat is kialakítanak. A 15-ös busz lesz az egyetlen jármű, amely áthaladhat majd a Ferenciek terén, a buszsávot pedig a belső sávban alakítják ki.
Vitézy Dávid elmondása szerint ez az átalakítás összhangban van a villamosok visszavezetésével a Rákóczi útra, bár a projekt még nincs előkészítve, annak indításáról a jövő héten dönt a BKK.
A 47-es és a 49-es villamosok Deák téri végállomását is úgy alakítják ki, hogy később könnyen tovább lehessen vezetni a vonalat a Bajcsy-Zsilinszky úton – tette hozzá.
Szintén a Budapest Szíve program keretében alakítanák át a Széchenyi teret úgy, hogy a területen lévő zöldfelületet elérhetővé tegyék. A cél, hogy az autósok ne kerüljék meg az egész teret, amikor felhajtanak a Lánchídra. Rendezni tervezik az Akadémia előtti parkolót, a József Attila utcát pedig átépítik, szélesebb járdát alakítanak ki, és tervezik a buszsáv bővítését.
Rogán Antal közölte: mindkét projekt tervezett bekerülési költsége 3-3,5 milliárd forint, ennek 85 százalékára az uniónál pályáznak. A Ferenciek tere átépítése 2012-ben, a Széchenyi téré pedig 2013-ban indulhat.