Az ismertetés szerint a “cross-over” műfajú ősbemutatón Escamillo – Georges Bizet operájával ellentétben – nem ünnepelt torreádor, hanem gazdag átutazó, akit Fekete Kovács Kornél dzsessz-trombitán jelenít meg. Ugyancsak hangszerrel, narrátorként lép a közönség elé Al Di Meola világhírű spanyol gitárművész – ismertették.
Az eredeti opera fő zenei motívumaira épülő előadáson Bíró Eszter énekli Micaela, míg Csengeri Attila Don José – ezúttal egy amerikai ENSZ-katona – szerepét. A négy főszereplő így négy különböző zenei műfajt képvisel: Carmen a latin zenei világ, Micaela az angolszász musical, a cigánylány gyilkosává váló Don José a klasszikus muzsika, míg vetélytársa, Escamillo az amerikai gyökerű dzsessz nyelvén “szólal meg”. Ez a cross-over lényege: a műfajok találkozásából újszerű feldolgozás születik.
“A szerelem, a féltékenység, az indulat minden korban jelen van” – mondta az előadás rendezője az MTI-nek. Herendi Gábor – a Valami Amerika című, idén filmszemle-díjat nyert alkotás rendező-producere – kiemelte, hogy a Carmen-előadás egyszeri alkalom, s valójában egy koncert, amelynek nincsen díszlete, s a jelmezei is maiak.
Közlése szerint a 64 zenészből álló szimfonikus zenekar mellett közreműködik egy 6 tagú dzsessz zenekar és egy 11 muzsikusból álló big band. “Az ötlet, amely egybegyúrja e műfajokat, mindeddig páratlan kísérlet a zenében. A Carmen-adaptáció tehát egy internacionáis téma és zenéjében nemzetközi alkotás, amely Magyarországon valósulhat meg, elsősorban magyar művészekkel” – olvasható az előadás ajánlójában.