Autós, női, horgász, gyermek honlap – e speciális témájú, kisebb közönségű oldalak jó részének működtetése nem kifizetődő.#<# Pedig az ilyen, egyenként kevésbé látogatott kis felületek rejtett tartalma együttesen csaknem annyi letöltést eredményez, mint a nagy portáloké; okos szervezéssel így ezeken is hatékony reklámokat lehetne elhelyezni. A kis site-ok gazdaságosságának fokozásában a kulcskifejezés a networképítés: ennek során a szétaprózott tartalmakat csokorba szedik, hogy aztán együtt - vagy legalábbis témák szerint csoportosítva - értékesíthessék azokat. A Prim-csoport tulajdonában álló Adverticum Rt. az ilyen networkök értékesítésére szakosodott; hálózata mára több mint száz site-ból áll. “Sok értékes portált fenntartó cégnek nincs kapacitása hirdetésszervezésre, az ügynökségeknek pedig egyenként nem foglalkoznak a kis oldalakkal. Mi a kettő között közvetítünk, és biztosak vagyunk abban, hogy így új piacra törünk be” – mondja Kincses Anikó, az Adverticum Rt. ügyvezetője. A cég az idén az online hirdetési piac 4-5 százalékát szeretné majd ily módon megszerezni, amely a hirdetési tarifákból lecsípett százalékokból 100-150 millió forint árbevételt jelenthet. A Magyar Reklámszövetség honlapján található információk szerint az online reklámköltés 75 százaléka az öt legnagyobb médiatulajdonoshoz – vagyis a top 5 honlaphoz – kerül. Ugyanakkor több száz is lehet a network-tagként számításba vehető oldalak száma. “Már jelenleg is napi 1,5-2 millió oldal-letöltés jellemzi az Adverticum Networköt, ez pedig a két legnagyobb online médiummal azonos nagyságrend. A hálózat tagjainak száma ráadásul háromhavonta megduplázódik” – állítja Kincses Anikó. Az adnetwork nem egyenlő az ismert horizontális portálok által szervezett hálózat jellegű együttműködéssel. Míg ugyanis ott a tartalom bővítéséhez mindenből egy-egy kell csupán, az Adverticum által fejleszteni kívánt hirdetési hálózat tudatosan vállalja, hogy több autós oldal, sok hírportál, tucatnyi gazdasági site vagy a szórakoztatást kínáló weboldalak tömege kerüljön be a hálózatba. Felmerül a kérdés: miért nem épültek ki már korábban az online networkök? Kincses Anikó szerint azért nem, mert a felületeket csak az tudja értékesíteni, aki egyrészt teljesíti a hirdetőknek a reklámkampány lebonyolítására vonatkozó kívánságait, másrészt pedig hiteles adatokkal igazolja a letöltések számát. Erre pedig csak azok a vállalkozások képesek, amelyek egy speciális szoftverrel, úgynevezett adserverrel rendelkeznek. Az Adverticum ilyen cég, a Prim érdekeltségeként használja a tulajdonosok által évek óta fejlesztett adservert. Kincses Anikó elmondta: a tény, hogy saját adservert használnak, azt jelenti, hogy ők gazdaságosan működhetnek, szemben esetleges “networkölő” versenytársaikkal, amelyek a szoftvert megvásárolni, vagy bérelni kényszerülnek. A legnagyobb nyugati adserver szolgáltatók – a RealMedia, a DoubleClick, vagy a 24/7 Media – ezért mind próbálkoznak hálózatok építésével, és bizalomerősítésre is van mód, ha a network-építő független auditorral is megméri a forgalmat. Jó ötletnek tartja a networkölést Farkas Sándor, az Active Agent médiaügynökség ügyvezetője. Szerinte nagy előny, hogy a médiaügynökségnek nem tucatnyi céggel, hanem csak a network ügynökségével kell tárgyalnia. Ugyanakkor az Active Agent például 2001-ben 150 szájtnál hirdetett, amelyek csak 18 különböző kiadóhoz kapcsolódtak. Így tehát a koncentrált tárgyalás lehetősége számukra nem jelentett előnyt. Farkas Sándor úgy látja, e networkök talán különböző témakörök mentén csoportokként, külön tematikus csatornaként adhatók el. Ahhoz, hogy a szolgáltatás kifizetődővé váljon, szerinte idő kell. “Nagyobb internetpiacra van szükség ahhoz, hogy egy-egy ilyen csatornafelület jól működjön. Ma még egy átlagos online reklámkampány büdzséje éppen hogy elég a brand site-okra” – mutat rá. Ezért is reális lehetőség Kincses Anikó szerint az úgynevezett “run-off” network, amelynek használatával a hirdető nemcsak bizonyos oldalak, hanem célzás nélkül a teljes internet közönségét akarja megfogni. Ahelyett pedig, hogy a drága brand site-okon hirdetne, minden tematikus csatornán egyszerre helyezi el reklámjait. “Így egy fő elérésnek költsége a tévés hirdetésekéhez hasonlóan kedvező” – mondja. Az ilyen kampányokra elsősorban az FMCG szektorból lehet számítani.
- 17:59 Vízerőmű építése miatt eláraszthatnak egy Ipoly menti falut
- 17:58 Kele János: Az igazi kockázat az, ha semmit nem kockáztatsz
- 17:54 Lando Norris a tavaly összetört Herendi mintájával díszitett sisakban versenyez a Hungaroringen
- 17:32 Rubint Réka Schobert Laráról: Rettenetesen nehéz időszak áll a háta mögött, amit rengeteg árulás, csalódás és előítélet övezett
- 17:21 Széthullhat a legendás pólóklub, amely legutóbb BL-döntőt játszott a Fradival
- 17:12 Rendőrségi ellenőrzés volt a gödöllői HÉV-en, ahol áldatlan állapotok uralkodnak
- 17:12 „Neked fingod nincs, mi történt a kis herceggel” – odaszúrós-bulizós nyári slágerrel jelentkezik a Lóci játszik
- 16:56 Az EP elítélte Orbánt Ukrajna miatt, de Magyar nem támogatja, hogy miatta büntetik Magyarországot
- 16:55 Balaton-vető: ez okozhatta a földrengést
- 16:39 Molnár Ferenc Caramel megijedt, amikor megtudta, hogy kisfiú lesz a második gyereke
- 16:31 „Tisztában vagyok vele, hogy ez az igazolás előrelépésnek számít a karrieremben” – a horvát foci óriásánál kötött ki a Fraditól távozó védő
- 16:31 Büntetőfékezett, fejszenyéllel a járőrkocsira támadt, majd frontálisan a rendőrségi kisbuszba hajtott az ámokfutó
- 16:08 Palik Lászlóval tér vissza a TV2-re a Legyen Ön is milliomos!, szabályok terén is lesz változás a kvízműsorban
- 16:01 Vasárnapig marad hőségriasztás, de legalább mérséklődik
- 15:58 Magyar Narancs: 60 milliós autóval parkol az Operaháznál Ókovács Szilveszter, pedig az autót nem neki szánta a BMW
- 10:29 Méz ömlött a 4-es főútra harminc négyzetméteren
- 12:29 Meghalt egy nő az üllői ipari parkban, miután rázuhant egy többtonnás munkagép
- 11:11 Földes Eszter, Dér Heni és Schóbert Lara is szerepelnek idén a Sztárboxban
- 06:55 Horvátországban nyaral Orbán Viktor, egy étteremtulajdonossal fotózták le
- 09:05 „A béke felé vezető legközvetlenebb út az, ha Oroszország minden haderejét kivonja Ukrajnából” – Charles Michel válaszolt Orbánnak
- 06:27 Megtalálta a kiskaput egy nyugdíjas pár: több mint 26 millió dollárt nyertek a lottón
- 08:36 „Ti ehhez már hozzászoktatok?” – Horváth Évát ledöbbentette, mennyibe kerül kisvonatozni a Bükkben egy családnak
- 11:03 MSZP-s és ex-DK-s képviselők fogtak össze a Fidesszel Pesterzsébeten, négy havi jutalmat szavaztak meg a polgármesternek
- 09:01 Kiderült, miért szabadult el a szántódi szuperkomp
- 08:20 Ciánmérgezés végzett hat külföldivel egy thaiföldi luxushotelben