Autós, női, horgász, gyermek honlap – e speciális témájú, kisebb közönségű oldalak jó részének működtetése nem kifizetődő.#<# Pedig az ilyen, egyenként kevésbé látogatott kis felületek rejtett tartalma együttesen csaknem annyi letöltést eredményez, mint a nagy portáloké; okos szervezéssel így ezeken is hatékony reklámokat lehetne elhelyezni. A kis site-ok gazdaságosságának fokozásában a kulcskifejezés a networképítés: ennek során a szétaprózott tartalmakat csokorba szedik, hogy aztán együtt - vagy legalábbis témák szerint csoportosítva - értékesíthessék azokat. A Prim-csoport tulajdonában álló Adverticum Rt. az ilyen networkök értékesítésére szakosodott; hálózata mára több mint száz site-ból áll. „Sok értékes portált fenntartó cégnek nincs kapacitása hirdetésszervezésre, az ügynökségeknek pedig egyenként nem foglalkoznak a kis oldalakkal. Mi a kettő között közvetítünk, és biztosak vagyunk abban, hogy így új piacra törünk be” – mondja Kincses Anikó, az Adverticum Rt. ügyvezetője. A cég az idén az online hirdetési piac 4-5 százalékát szeretné majd ily módon megszerezni, amely a hirdetési tarifákból lecsípett százalékokból 100-150 millió forint árbevételt jelenthet. A Magyar Reklámszövetség honlapján található információk szerint az online reklámköltés 75 százaléka az öt legnagyobb médiatulajdonoshoz – vagyis a top 5 honlaphoz – kerül. Ugyanakkor több száz is lehet a network-tagként számításba vehető oldalak száma. „Már jelenleg is napi 1,5-2 millió oldal-letöltés jellemzi az Adverticum Networköt, ez pedig a két legnagyobb online médiummal azonos nagyságrend. A hálózat tagjainak száma ráadásul háromhavonta megduplázódik” – állítja Kincses Anikó. Az adnetwork nem egyenlő az ismert horizontális portálok által szervezett hálózat jellegű együttműködéssel. Míg ugyanis ott a tartalom bővítéséhez mindenből egy-egy kell csupán, az Adverticum által fejleszteni kívánt hirdetési hálózat tudatosan vállalja, hogy több autós oldal, sok hírportál, tucatnyi gazdasági site vagy a szórakoztatást kínáló weboldalak tömege kerüljön be a hálózatba. Felmerül a kérdés: miért nem épültek ki már korábban az online networkök? Kincses Anikó szerint azért nem, mert a felületeket csak az tudja értékesíteni, aki egyrészt teljesíti a hirdetőknek a reklámkampány lebonyolítására vonatkozó kívánságait, másrészt pedig hiteles adatokkal igazolja a letöltések számát. Erre pedig csak azok a vállalkozások képesek, amelyek egy speciális szoftverrel, úgynevezett adserverrel rendelkeznek. Az Adverticum ilyen cég, a Prim érdekeltségeként használja a tulajdonosok által évek óta fejlesztett adservert. Kincses Anikó elmondta: a tény, hogy saját adservert használnak, azt jelenti, hogy ők gazdaságosan működhetnek, szemben esetleges „networkölő” versenytársaikkal, amelyek a szoftvert megvásárolni, vagy bérelni kényszerülnek. A legnagyobb nyugati adserver szolgáltatók – a RealMedia, a DoubleClick, vagy a 24/7 Media – ezért mind próbálkoznak hálózatok építésével, és bizalomerősítésre is van mód, ha a network-építő független auditorral is megméri a forgalmat. Jó ötletnek tartja a networkölést Farkas Sándor, az Active Agent médiaügynökség ügyvezetője. Szerinte nagy előny, hogy a médiaügynökségnek nem tucatnyi céggel, hanem csak a network ügynökségével kell tárgyalnia. Ugyanakkor az Active Agent például 2001-ben 150 szájtnál hirdetett, amelyek csak 18 különböző kiadóhoz kapcsolódtak. Így tehát a koncentrált tárgyalás lehetősége számukra nem jelentett előnyt. Farkas Sándor úgy látja, e networkök talán különböző témakörök mentén csoportokként, külön tematikus csatornaként adhatók el. Ahhoz, hogy a szolgáltatás kifizetődővé váljon, szerinte idő kell. „Nagyobb internetpiacra van szükség ahhoz, hogy egy-egy ilyen csatornafelület jól működjön. Ma még egy átlagos online reklámkampány büdzséje éppen hogy elég a brand site-okra” – mutat rá. Ezért is reális lehetőség Kincses Anikó szerint az úgynevezett „run-off” network, amelynek használatával a hirdető nemcsak bizonyos oldalak, hanem célzás nélkül a teljes internet közönségét akarja megfogni. Ahelyett pedig, hogy a drága brand site-okon hirdetne, minden tematikus csatornán egyszerre helyezi el reklámjait. „Így egy fő elérésnek költsége a tévés hirdetésekéhez hasonlóan kedvező” – mondja. Az ilyen kampányokra elsősorban az FMCG szektorból lehet számítani.
- 06:07 Kitart a párás, ködös idő
- 06:00 MBH-részvények: így lehet bankvezetők bónusza az állami vagyonból
- 03:59 Golovin átértékelte, amit a bírókról mondott a vb-negyeddöntő után
- 21:59 Eltiltották a vezetéstől, mégis volán mögé ült beekizve, majd egy kínai puskát is találtak nála
- 21:51 Bepöccent a fideszes polgármester, letiltották a kommentelést Tata Facebook-oldalán
- 21:38 A Strabag készre jelentette az M30-ast, Lázár minisztériuma kedden veszi szemügyre a munkát
- 21:18 Szilveszterre tervezett terrortámadást akadályoztak meg a hatóságok Los Angelesben
- 21:05 Begyűrűzhet-e Magyarországra is a Z generáció tiltakozási hulláma?
- 20:52 Trump szerint Rob Reiner azért halt meg, mert egyeseket felbosszantott a Trump-ellenes gyűlöletével
- 20:19 Az ukránok azt állítják, hogy megsemmisítettek egy orosz tengeralattjárót
- 20:17 A sport összehoz mindenkit: ugyanazon a dobogón állt egy ukrán, egy orosz és egy izraeli sportoló
- 20:09 „Hulló hamvaim szórom szét” – kijött Tóth Gabi legújabb videóklipje
- 19:40 A nap legfontosabb hírei – 2025. december 15.
- 19:32 Orbán Viktor a vétója uniós megkerüléséről és az Európai Egyesült Államokról elmélkedett
- 19:03 Román sajtó: az ETO-tól magyar válogatott kézist, a Fraditól légióst vesz a CSM Bucuresti
- 18:04 Szijjártó személyes húrokat pendített meg a Bondi Beach-i terrortámadás magyar áldozataival kapcsolatban
- 18:26 Megrugdosott játékvezető: Senki sem lép úgy gyepre, hogy itt ma megverik
- 13:49 Felhívtak egy nyugdíjas nőt, hogy vegyen le 15 milliót a számlájáról, majd adja át a lakására érkező rendőrnek
- 15:02 Miló Viki: Ha 30 évig imádott egész Magyarország, akkor tényleg az utolsó egy hónapban lettem nárcisztikus, beképzelt, idióta és frigid?
- 15:58 Airsoft puskával lőttek a gyerekekre – brutális gyermekbántalmazásokról szóló ombudsmani jelentéseket idéz Magyar Péter
- 20:19 Az ukránok azt állítják, hogy megsemmisítettek egy orosz tengeralattjárót
- 16:31 A MOK főtitkára hosszan írt a Szent Imre Kórház sürgősségi osztályán történt felmondásokról
- 18:02 Lányuk posztolt fotókat Rob Reiner és felesége utolsó nyaralásáról
- 20:09 „Hulló hamvaim szórom szét” – kijött Tóth Gabi legújabb videóklipje
- 21:05 Begyűrűzhet-e Magyarországra is a Z generáció tiltakozási hulláma?
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
