Autós, női, horgász, gyermek honlap – e speciális témájú, kisebb közönségű oldalak jó részének működtetése nem kifizetődő.#<# Pedig az ilyen, egyenként kevésbé látogatott kis felületek rejtett tartalma együttesen csaknem annyi letöltést eredményez, mint a nagy portáloké; okos szervezéssel így ezeken is hatékony reklámokat lehetne elhelyezni. A kis site-ok gazdaságosságának fokozásában a kulcskifejezés a networképítés: ennek során a szétaprózott tartalmakat csokorba szedik, hogy aztán együtt - vagy legalábbis témák szerint csoportosítva - értékesíthessék azokat. A Prim-csoport tulajdonában álló Adverticum Rt. az ilyen networkök értékesítésére szakosodott; hálózata mára több mint száz site-ból áll. “Sok értékes portált fenntartó cégnek nincs kapacitása hirdetésszervezésre, az ügynökségeknek pedig egyenként nem foglalkoznak a kis oldalakkal. Mi a kettő között közvetítünk, és biztosak vagyunk abban, hogy így új piacra törünk be” – mondja Kincses Anikó, az Adverticum Rt. ügyvezetője. A cég az idén az online hirdetési piac 4-5 százalékát szeretné majd ily módon megszerezni, amely a hirdetési tarifákból lecsípett százalékokból 100-150 millió forint árbevételt jelenthet. A Magyar Reklámszövetség honlapján található információk szerint az online reklámköltés 75 százaléka az öt legnagyobb médiatulajdonoshoz – vagyis a top 5 honlaphoz – kerül. Ugyanakkor több száz is lehet a network-tagként számításba vehető oldalak száma. “Már jelenleg is napi 1,5-2 millió oldal-letöltés jellemzi az Adverticum Networköt, ez pedig a két legnagyobb online médiummal azonos nagyságrend. A hálózat tagjainak száma ráadásul háromhavonta megduplázódik” – állítja Kincses Anikó. Az adnetwork nem egyenlő az ismert horizontális portálok által szervezett hálózat jellegű együttműködéssel. Míg ugyanis ott a tartalom bővítéséhez mindenből egy-egy kell csupán, az Adverticum által fejleszteni kívánt hirdetési hálózat tudatosan vállalja, hogy több autós oldal, sok hírportál, tucatnyi gazdasági site vagy a szórakoztatást kínáló weboldalak tömege kerüljön be a hálózatba. Felmerül a kérdés: miért nem épültek ki már korábban az online networkök? Kincses Anikó szerint azért nem, mert a felületeket csak az tudja értékesíteni, aki egyrészt teljesíti a hirdetőknek a reklámkampány lebonyolítására vonatkozó kívánságait, másrészt pedig hiteles adatokkal igazolja a letöltések számát. Erre pedig csak azok a vállalkozások képesek, amelyek egy speciális szoftverrel, úgynevezett adserverrel rendelkeznek. Az Adverticum ilyen cég, a Prim érdekeltségeként használja a tulajdonosok által évek óta fejlesztett adservert. Kincses Anikó elmondta: a tény, hogy saját adservert használnak, azt jelenti, hogy ők gazdaságosan működhetnek, szemben esetleges “networkölő” versenytársaikkal, amelyek a szoftvert megvásárolni, vagy bérelni kényszerülnek. A legnagyobb nyugati adserver szolgáltatók – a RealMedia, a DoubleClick, vagy a 24/7 Media – ezért mind próbálkoznak hálózatok építésével, és bizalomerősítésre is van mód, ha a network-építő független auditorral is megméri a forgalmat. Jó ötletnek tartja a networkölést Farkas Sándor, az Active Agent médiaügynökség ügyvezetője. Szerinte nagy előny, hogy a médiaügynökségnek nem tucatnyi céggel, hanem csak a network ügynökségével kell tárgyalnia. Ugyanakkor az Active Agent például 2001-ben 150 szájtnál hirdetett, amelyek csak 18 különböző kiadóhoz kapcsolódtak. Így tehát a koncentrált tárgyalás lehetősége számukra nem jelentett előnyt. Farkas Sándor úgy látja, e networkök talán különböző témakörök mentén csoportokként, külön tematikus csatornaként adhatók el. Ahhoz, hogy a szolgáltatás kifizetődővé váljon, szerinte idő kell. “Nagyobb internetpiacra van szükség ahhoz, hogy egy-egy ilyen csatornafelület jól működjön. Ma még egy átlagos online reklámkampány büdzséje éppen hogy elég a brand site-okra” – mutat rá. Ezért is reális lehetőség Kincses Anikó szerint az úgynevezett “run-off” network, amelynek használatával a hirdető nemcsak bizonyos oldalak, hanem célzás nélkül a teljes internet közönségét akarja megfogni. Ahelyett pedig, hogy a drága brand site-okon hirdetne, minden tematikus csatornán egyszerre helyezi el reklámjait. “Így egy fő elérésnek költsége a tévés hirdetésekéhez hasonlóan kedvező” – mondja. Az ilyen kampányokra elsősorban az FMCG szektorból lehet számítani.
- 22:00 Lévai Anikó társaságában mutatták be Szájer József új könyvét
- 21:49 Mindössze 15 napig bírta, lemondott a mosonmagyaróvári kézicsapat elnöke
- 21:29 Balhé lett abból, hogy református tiltakozók várták Balog Zoltánt a templom előtt
- 21:21 Egy férfi megfenyegette a Paraméter szerkesztőségét, hogy felgyújtja az újságírókat
- 21:00 Netanjahu: Győzelmet ígértem, és el is fogjuk érni
- 20:41 Férjhez ment Szarvas Andi
- 20:38 Nem ment a csehszlovákoknak a BL-ben, otthon kapott ki a Sparta és a Slovan
- 20:36 Gyurcsány-kihívója: Jelentős elégedetlenség van a DK-n belül, sokaknak az elnökkel van problémája
- 20:31 Volt párja és egykori menedzsere is reagált Péter Szabó Szilvia állításaira
- 20:25 Nem indul újra Párizs főpolgármestere 2026-ban
- 20:00 Napirend után: Orbán Viktor Brad Pittel egyidős fiatalember, van még húsz éve a politikában, ha megeszi a zöldséget
- 19:54 Németh Kristóf felesége a Nyerő Párosról: Azt, hogy napokig egymásra koncentrálunk és játszunk, nagyon várom, csak bárcsak ne menne le a tévében
- 19:52 A nap legfontosabb hírei - 2024.11.26.
- 19:29 Csapata kiesett, a válogatottat elhagyta, leégett a lakása
- 19:21 Kikötözött csecsemők, éhező és szökésben levő gyerekek, gyermekbántalmazás – Magyar Péter a gyermekvédelem állapotáról számolt be
- 10:22 Tóth Gabi reagált a vádra, miszerint csalással segítik őket a DWTS-ban: „Lehet, hogy a húsz év alatt kialakult egy rajongói kör, akik szavaznak?”
- 11:55 Jelentős díjemelésekre készül a kormány
- 10:50 Tagadják tettüket a férfiak, akik elkábították és többször is megerőszakolták az eltűnt lányt
- 11:18 Bunda volt a Paul–Tyson bokszmeccs? Közleményt adtak ki
- 12:50 Elhagyott, jég alatti városra bukkantak
- 19:21 Kikötözött csecsemők, éhező és szökésben levő gyerekek, gyermekbántalmazás – Magyar Péter a gyermekvédelem állapotáról számolt be
- 12:33 Hiába gyengül a dollár, a forint halódik
- 20:31 Volt párja és egykori menedzsere is reagált Péter Szabó Szilvia állításaira
- 10:50 „Kiszórt kibaszott sok pénzt” – újabb hangfelvétel a Tisza Pártról
- 09:26 Azahriah művésznevének eredete kifogott a Legyen Ön is milliomos! játékosán
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!