Az első körben a legtöbbet, 390 milliárd forintot kilátásba helyezett német Hochtief Airport szerdán bejelentette: kiszáll az indiai bombayi repülőtér privatizációjából. Az Airwise news szerint a németek azért visszakoztak, mert nem fogadták el az indiai kormány újabb feltételét, miszerint hatalmas bírságra számíthat az üzemeltető, ha nem lesz a beígértnek megfelelő utasforgalom.
Indiában még versenyben van a Budapesten is a második körbe jutott Fraport AG. Ott a zürichi és a párizsi üzemeltetővel, továbbá két helyi jelölttel kell megküzdenie. Térségünkben azonban továbbra is Budapestre figyel, és úgy döntött: nem indul a pozsonyi repülőtér pályázatán. A cég szempontjából fontos fejlemény, hogy a német kormány konkrét lépéseket tett a vállalatban tartott részesedésének eladására.
Az ÁPV Rt. által ötödiknek kiválasztott koppenhágai repülőtér-üzemeltető, a CPH Interna-tional számára jóval nagyobb falat lenne a BA Rt., mint előző privatizációs ügyletei. Dolgát nehezíti, hogy kisebbségi tulajdonos benne az öt között lévő, rendkívül tőkeerős ausztrál Macquarie Airports, illetve az, hogy piaci kapitalizációja éppen azon a határon van (1,6 milliárd dollár), amit ajánlani kell a győzelemhez. Szintén szempont lehet, hogy a nyár elején 35 évre szóló koncessziós szerződést írt alá a bolgár kormánnyal a várnai és burgaszi repülőtér üzemeltetéséről, tehát van már érdekeltsége tágabb térségünkben, s újabb „szerzeménye” akár szükségtelen koncentrációt okozhatna.
Andrew Jurenko, a külön budapesti csapattal dolgozó brit BAA nemzetközi tevékenységét irányító igazgatója előzőleg azt hangoztatta: a BA Rt. most hasonló helyzetben van, mint a nyolcvanas évek végén a londoni Gatwick repülőtér, amelyet később – felhasználva a magánkézbe kerülés előnyeit – fokozatosan felfuttatott a BAA. Világossá tette: Ferihegy fejlődése az egész magyar gazdaságnak jót tesz, s saját esélyeik javítása érdekében minden érintett gazdasági, társadalmi és politikai szervezettel konzultálni fognak.