A kis- és középvállalatok 87 százaléka rendelkezik internet hozzáféréssel, és a megkérdezett cégek 68 százalékának van saját honlapja. E téren a budapesti cégek állnak a legjobban, 85 százalékuk rendelkezik honlappal, a megyei jogú városokban 76 százalék, míg az ezeknél kisebb településeken csupán 64 százalék ez az arány – írja a Publicus Research. Az eredmények olvasásakor azonban figyelembe kell venni, hogy a megkérdezés részben eleve online történt, így ebbe az irányba „húznak” az adatok.
A kutatás szerint a cégek négyötöde leginkább tájékoztatásra használja vállalati site-ját, ebben a szegmensben csak minden harmadik piaci szereplő igyekszik új ügyfeleket szerezni a világhálón való megjelenésen keresztül. A honlapok egyötödéről lehet csak terméket vagy szolgáltatást rendelni.
Saját domain-nel azonban a megkérdezett vállalatok 75 százaléka rendelkezik, azaz többen, mint akiknek saját honlapja van.
Habár az internetes megjelenés kifejezetten olyan terület, ahol nem a méret a lényeg, látványos különbségek mutatkoznak az árbevétel szerinti megosztás mentén. Míg a 10 millió forintnál kevesebb éves bevétellel rendelkező cégek közül 38 százalék rendelkezik honlappal, addig a 10 és 25 millió forint közötti árbevételű cégek esetében 63 százalékos ez az arány.
A biztonságos internethasználat
A Publicus Research kutatása szerint a vírusírtó nem pénzkérdés a cégek számra: gyakorlatilag minden internethozzáféréssel rendelkező cégnek van vírusirtója, meglepő azonban, hogy a kutatásba bevont vállalati első emberek 14 százalékának fogalma sem volt róla, hogy cégénél használnak-e biztonsági alkalmazásokat.
Spam szűrővel azonban már csak a megkérdezett cégek valamivel több, mint fele (55 százalék) rendelkezik. A budapesti cégek itt is a legjobb eredményt érték el, 71 százalékuk rendelkezik spamszűrő szoftverrel vagy szolgáltatással. A megyei jogú városokban már 58 százalék, míg a kisebb településeken 52 százalék ez az arány.