A századforduló körül, az olcsóbb fényképezőgépek megjelenésével (mint az 1900-ban bemutatkozott, mindössze egy dollárért árult Kodak Brownie) hirtelen óriási biznisszé váló fotográfia mesterei próbálták minél egyedibb munkákat létrehozni, hiszen egy portréfotóval, egyszerű csoportképpel, vagy vászonra festett táj előtt álló szerelmes pár fotójával már egyáltalán nem lehetett nagyot villantani.
Ügyes szellemfotósok egész sora jelent tehát meg, mások viszont nem holmi bazári szórakozást akartak nyújtani, vagy az emberek babonáira alapozva pénzt kicsikarni, hanem maradandó értéket létrehozni – ilyenek voltak az óriási alakzatokat megelevenítő csoportképekre összeálló emberek, melyeket a legzseniálisabban talán az együtt dolgozó Arthur Mole és John D. Thomas fényképezett. Most bemutatunk néhányat a kor legszebb munkáiból.
Az amerikai zászló Chicagóban (Mayhart Studio, 1917)
A 164. számú zászlóalj a Kansas állambeli Camp Funstonban (Mole & Thomas, 1917)
A Kaktusz szakasz (1917)
Tengerészeti lőtér, Camp Logan, Houston, Texas (Mole & Thomas, 1917)
22 és fél ezer ember és hatszáz géppuska formáz géppuskát, illetve az Egyesült Államok nemzeti madarának számító fehérfejű rétisast (Mole & Thomas, 1918)
Tizennyolcezer tiszt és katona az indianai Des Moines katonai támaszpontján, Camp Dodge-ban (Mole & Thomas, 1918)
Woodrow Wilson 21 ezer katonából összeállt portréja az ohiói Camp Shermanben (Mole & Thomas, 1918)
Amerika jelképe, a fehérfejű rétisas tizenkétezerötszáz, az atlantai Camp Gordonon szolgáló katona segítségével megszületett képe (Mole & Thomas, 1918)
A huszonötezer ember által újraalkotott szabadság harangja a new jersey-i Camp Dix-ben (Mole & Thomas, 1918)
Camp Cody, Új-Mexikó (Newman Photo, 1918)
Camp Sheridan, Alabama (1919)
A Pittsburghi Egyetem hallgatói és tanárai által alkotott párduc (Photo Emblem Co., 1920)
Az Igazság (Arthur Mole, 1920)