Újabb bizonyítékot találtak a rejtélyes Kilencedik Bolygó létezésére

A SETi újabb objektumot talált a Kuiper-övben, amelynek mozgása alátámasztani látszik azt a feltételezést, hogy a Naprendszer határvidékén egy ismeretlen óriáségitest keringhet.

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, Dr. Michael Brown, a Plútó „lefokozását” elindító csillagász szerint egy rejtélyes „kilencedik bolygó” bújik meg valahol a Naprendszer külső határvidékén.

A tudós a közeli Kuiper-öv kisebb égitesteinek mozgásából vonta le azt a következtetést, hogy a közelükben kell lennie egy eddig felfedezetlen óriásbolygónak, amelynek gravitációs ereje „egy csoportba rendezi őket”.

Brown szerint a bolygót eddig csak azért nem észlelték a távcsöveink, mert túl messze van a Naptól, de – mivel valószínűleg hosszan elnyúlt pályán kering – idővel elég közel kerülhet hozzánk, hogy megfigyelhessük. A tudós úgy saccolja, hogy a Kilencedik Bolygó tömege nagyjából akkora lehet, mint a jelenleg ismert legtávolabbi bolygóé, a Neptunuszé.

Brown feltételezését egy, a SETI márciusi tudományos kollokviumán bejelentett felfedezés is alátámasztani látszik. Az „idegenvadászok” találtak egy objektumot a Kuiper-övben, amely 30-50 csillagászati egységre kering a Naptól (egy csillagászati egységnek az átlagos Nap-Föld távolság felel meg, a szerk.)

Ez az objektum éppen ott van, ahol lennie kell, ha létezik a Kilencedik Bolygó

kommentálta a felfedezést Brown a Twitteren.

Annak ellenére, hogy a csillagászok már a Neptunusz 1846-os felfedezése óta gyanítják, hogy valahol a Naprendszer ismert bolygóin túl kering egy kilencedik bolygó is, eddig csak közvetett bizonyítékok támasztották alá a létezését.

A kutatók többsége szerint bármennyire is meggyőzőnek tűnik Brown érvelése, nem árt az óvatosság: az elmúlt kétszáz évben több száz bolygót jeleztek előre a tudósok, de az egy szem Neptunusz kivételével eddig mindegyikről kiderült, hogy valójában mégsem létezik.