Saturn from one of its rings, Space Art

Újabb bizonyítékot találtak a rejtélyes Kilencedik Bolygó létezésére

24.hu

2016. 03. 29. 20:00

A SETi újabb objektumot talált a Kuiper-övben, amelynek mozgása alátámasztani látszik azt a feltételezést, hogy a Naprendszer határvidékén egy ismeretlen óriáségitest keringhet.

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, Dr. Michael Brown, a Plútó „lefokozását” elindító csillagász szerint egy rejtélyes „kilencedik bolygó” bújik meg valahol a Naprendszer külső határvidékén.

A tudós a közeli Kuiper-öv kisebb égitesteinek mozgásából vonta le azt a következtetést, hogy a közelükben kell lennie egy eddig felfedezetlen óriásbolygónak, amelynek gravitációs ereje „egy csoportba rendezi őket”.

Brown szerint a bolygót eddig csak azért nem észlelték a távcsöveink, mert túl messze van a Naptól, de – mivel valószínűleg hosszan elnyúlt pályán kering – idővel elég közel kerülhet hozzánk, hogy megfigyelhessük. A tudós úgy saccolja, hogy a Kilencedik Bolygó tömege nagyjából akkora lehet, mint a jelenleg ismert legtávolabbi bolygóé, a Neptunuszé.

Brown feltételezését egy, a SETI márciusi tudományos kollokviumán bejelentett felfedezés is alátámasztani látszik. Az „idegenvadászok” találtak egy objektumot a Kuiper-övben, amely 30-50 csillagászati egységre kering a Naptól (egy csillagászati egységnek az átlagos Nap-Föld távolság felel meg, a szerk.)

Ez az objektum éppen ott van, ahol lennie kell, ha létezik a Kilencedik Bolygó

kommentálta a felfedezést Brown a Twitteren.

Annak ellenére, hogy a csillagászok már a Neptunusz 1846-os felfedezése óta gyanítják, hogy valahol a Naprendszer ismert bolygóin túl kering egy kilencedik bolygó is, eddig csak közvetett bizonyítékok támasztották alá a létezését.

A kutatók többsége szerint bármennyire is meggyőzőnek tűnik Brown érvelése, nem árt az óvatosság: az elmúlt kétszáz évben több száz bolygót jeleztek előre a tudósok, de az egy szem Neptunusz kivételével eddig mindegyikről kiderült, hogy valójában mégsem létezik.

Iraqi security forces arrest suspected militants of the al Qaeda-linked Islamic State in Iraq and the Levant (ISIL) during a raid and weapons search operation in Hawija April 24, 2014. The operation led to the arrest of wanted figures and the seizing of various weapons and ammunition, according to an Iraqi security forces officer.   REUTERS/Yahya Ahmad (IRAQ - Tags: CIVIL UNREST POLITICS)