Tech

Már megint valami újjal hálóz be minket a Facebook

Horváth Balázs
Bátky Zoltán
Horváth Balázs, Bátky Zoltán

2016. 10. 20. 10:30

Lassan a teljes internet összes szolgáltatása része lesz a közösségi oldalnak.
Korábban a témában:

A Facebook törekvése egyértelmű: minden olyan lehetőséget, funkciót beletuszkolni, amiért az emberek egyébként egy másik oldalt, vagy szolgáltatót látogatnának meg. Magyarul, ha valaki elkezdi pörgetni az ismerősök bejegyzéseivel tarkított hírfolyamot, egyáltalán ne akarja otthagyni a Facebookot, ha meglát valami olyasmit, ami eddig erre késztette volna. Érdekes hír? Koppints rá, és olvasd el Instant Article formátumban, a Facebookon belül. Valamilyen ruha, ékszer, kütyü, vagy bármi egyéb keltette fel a figyelmedet? Vásárold meg azt is úgy, hogy közben egy pillanatra sem lépsz ki a közösségi oldal markából… akarom mondani, boldog öleléséből.

Mindent és mindenkit benne akarnak látni

Az átkaroló hadművelet egyik legmarkánsabb jele maga a Messenger, csak már annyira együtt kezeljük az oldallal, hogy nem is tudatosul bennünk, hogy a közösségek terelgetése mellett ott van egy brutálisan erős kommunikációs felület is. De emellett a Facebookkal tudunk telefonálni, eseményeket szervezni, eladni a megunt tárgyainkat, együtt dolgozni a munkatársainkkal és mindez még csak kezdet.

További funkciók érkeznek tehát a Facebookba, ezeket azonban már nem maga a cég fejleszti, hanem meglévő szolgáltatásokat, üzleteket épít be. Ez azért nagyon hasznos, mert csak az alapokat kell biztosítani, illetve olyan nevek jöhetnek, amelyek a felhasználóknak korábbról ismerősek lesznek.

Az élet összes lényeges területét igyekeznek lefedni: a felhasználók ételt rendelhetnek a Delivery.com-tól és a Slice-tól, időpontot foglalhatnak az orvosnál a MyTime segítségével, vagy akár mozi-, és koncertjegyet vásárolhatnak a Ticketmaster, illetve az Eventbrite segítségével.

A lényeg: miközben ezzel foglalatoskodnak, nem hagyják el a Facebook birodalmat.

A fentiek közül egyébként várhatóan a jegyvásárlás bonyolítása lehet a legnagyobb jelentőségű, hiszen 650 millióan használják a Facebook Események funkcióját, ahol eddig legfeljebb egy, a jegyrendelő oldalakra mutató linket kaptak.

Jó szívvel ajánlják

Ha ez mind nem lenne elég, akkor a Facebook megrezzenti egy kicsit a hotelek, éttermek, vagy egyéb cégek ajánlásával, értékelésével, felfedezésével foglalkozó szolgáltatókat is. Az új funkció a rém egyszerű Ajánlások (Recommendations) néven kerül be a lehetőségek közé, és ez esetben a közösség, az ismerősök kollektív tudását használja az útbaigazításhoz.

Az ajánlások rendszere

Ha valaki a jövőben egy idegen városba utazik és keres egy jó éttermet, akkor (ha aktív ez a szolgáltatás) az ismerősök automatikusan értesülnek erről, és máris mehetnek a linkekkel, véleményekkel megspékelt ajánlások.

A Facebook tehát egyre többet akar, egyre nagyobbra hízik, egyre több szállal szeretne bennünket odakötni magához. A fent említett funkciók elsőként az USA-ban jelennek meg, és ha kedvező fogadtatásban részesülnek, más területek is kapnak belőle.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.