netflix _gomb
Média

Nagyon megrémisztette a Netflix előfizetőit az áremelés

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 07. 21. 14:02

A korábban előrejelzettnél jóval lassabban növekedett a Netflix online videostreaming-szolgáltató előfizetőinek tábora a második negyedévben. Ez főleg a májusban történt áremelés miatt lehet.
Korábban a témában:

Csak kétharmad annyi streaming előfizetőt sikerült toboroznia nemzetközi szinten az ismert, Magyarországon is jelenlévő sVoD-szolgáltatónak, mint azt a cég előzetesen várta.

Mi az sVoD?

Az sVoD kifejezés a Subscription Video-on-Demand kifejezést rövidíti, ami a gyakorlatban a Netflix-típusú, előfizetéses rendszerben működő online videotéka szolgáltatást jelenti. A felhasználók havidíjért cserébe videós tartalmakat nézhetnek meg az online tékában elérhető kínálatból. Ilyen szolgáltatása van az HBO-nak, az Amazon Prime-nak, de például a BBC is készül egy ilyen jellegű szolgáltatás bevezetésére.

Az online szolgáltatás iránti érdeklődés jelentősen visszaesett a Netflix anyaországában, az Egyesült Államokban, ahol 2016 második negyedévében csak 160 ezer új előfizetőt sikerült szerezniük, szemben az előző negyedévben tapasztalt hatalmas növekedés során regisztrált 2,23 millió felhasználóval, és a tavalyi év azonos időszakában mért 880 ezerrel.

Az Egyesült Államokon kívüli piacokon sem volt jó negyedéve a cégnek, hiszen a globális számokat áttekintve az látható, hogy 2016 elején még 4,51 millió új streaming előfizetőt szereztek, ám a második negyedévben ez a szám 1,52 millióra mérséklődött. Ehhez képest a cég 2,5 millió előfizetőre számított.

A Netflix részvényeseknek adott tájékoztatójából az derül ki, hogy a fejlemények a Netflixet is kissé váratlanul érték, és úgy gondolják, hogy többeket az riasztott el, hogy a Netflix idén májusban megemelte a kezdeti bevezető árait. A cég azonban bízik benne, hogy a tartalomfejlesztésekre fordított beruházásaik végül eredményre vezetnek majd, ezért a következő negyedévre 2 milliós előfizetői-tábor bővüléssel számolnak.

Jön a török és a lengyel és és a török lokalizáció

Közölték azt is, hogy a Netflix lokalizált tartalmakkal jelentkezik majd Lengyelországban és Törökországban, ahol a felhasználói felületet, a feliratokat és a szinkronokat is igyekeznek majd a helyi nyelvekre elkészíteni. Idővel egyébként más országokban is lokalizációra készülnek, de az is kiolvasható a jelentésből, hogy meglehetősen óvatosak, hiszen jelentős költségekkel jár egy ilyen folyamat. A társaság jelentésében szó esik arról is, hogy hamarosan Kínában is megjelenik majd a Netflix, ami azonban az ottani szabályozói környezetben meglehetősen komoly kihívásokat is tartogat.

A felhasználói szám visszaesése ellenére az árbevételek jól alakultak

A Netflix árbevételei egyébként a második negyedévben 1966 millió dollárt tettek ki, amelyen belül az amerikai piac 1208 millió dollár volt. A következő negyedéves előrejelzés szerint további növekedésre számítanak: az USA-ban 1309 millió, a nemzetközi piacokon 846 millió dollárra taksálják a várható árbevételt.

Amúgy a Juniper Research Digital TV & Video: Network and OTT Strategies 2016-2021 nemrégiben megjelent kutatási anyaga alapján az sVoD típusú szolgáltatók 2021-re az idei évi teljes 14,6 milliárd dolláros streamingből származó árbevételüket 34,6 milliárd dollárra duplázhatják meg.

Ahogyan arról beszámoltunk, a Netflix egyelőre hiába van jelen Magyarországon, a cég nem tudta igazán felforgatni a piacot

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.