Média

Hatalmasat nőtt a Netflix

netflix _gomb
netflix _gomb
Az Egyesült Királyságban már 5 millió előfizetővel rendelkezik a Netflix online videostreaming-szolgáltató. A brit háztartások negyede már előfizetője a szolgáltatásnak, de ez még csak a kezdet. Ráadásul tartalomgyártás terén a Netflix folyamatosan erősít a következő években.

Az amerikai hátterű Netflix népszerű tartalmaknak, versenyképes árainak és hatásos marketingjének köszönhetően jelentősen növelte előfizetői számát. A Broadcasters Audience Research Board (BARB) adatai alapján 2015 negyedik negyedévében már a brit háztartások 24 százaléka szerződött a céggel, pedig 2014 első negyedévében még csak a háztartások 14 százalékáról volt elmondható ugyanez. Ez azt jelenti, hogy a Netflix az Egyesült Királyságban 1,4 millióval növelte előfizetői számát 2015 végére, és ezzel a legnagyobb streamingszolgáltatóvá vált az országban, megelőzve ezzel az Amazon Video és a Sky Now TV nevű szolgáltatást is.

Az IHS piacelemző cég becslése szerint egyébként a növekedésnek még csak az elején jár a Netflix:

2019-re 7,5 millió előfizetője lesz az Egyesült Királyságban.

Jonathan Broughton, az IHS elemzője azt mondta a Guardiannek, hogy a Netflix sikerének egyik titka, hogy az 5,99 angol fontba kerülő előfizetés ára nagyon vonzó a britek számára, ráadásul a szélessávú internet nagy penetrációja is a Netflix malmára hajtja a vizet, ahogy természetesen az is, hogy a britek (a magyarokkal ellentétben – megj.: A szerző) nem szorulnak feliratozásra. A britek ráadásul gyakorlottak az online tévéfogyasztás terén, hiszen például a BBC iPlayer-nek is sok felhasználója van.

Ezerrel tolják majd a pénzt a tartalomgyártásba

Egy másik iparági szakértő pedig arról beszélt, hogy a Netflix azon döntése, hogy saját gyártású produkciókba fektet, például 100 millió fontot költ a The Crown címmel készülő brit drámára, szintén egy ügyes húzás, amelynek komoly marketingértéke is van – mondta Ben Preston, a Radio Times szerkesztője.

A Netflix egyébként az UBS befektetési bank szakértői szerint idén 360 millió eurót költ el tartalomra csak az Egyesült Királyságban, a következő négy évben pedig ez az érték 409 millió euró lehet éves szinten.

Richard Eary, az UBS médiaszakértője szerint a Netflix 2018 és 2019 között többet költ majd nemzetközi szinten tartalomra mint a 7 legnagyobb tévétársaság Európában.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik