Budapest, 2016. szeptember 7.
A Spar 100. franchise üzlete Zuglóban, az Ungvár utcában 2016. szeptember 7-én, a boltnyitás elõtt.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Üzleti tippek

A pénzünkre utaznak a vállalatok

24.hu
24.hu

2016. 10. 06. 12:30

A nagyvállalatok számára felértékelődött a belföldi kereslet fontossága. Ettől a tényezőtől teszik leginkább függővé jövedelmezőségüket, de a kormányzati gazdaságpolitika és a beszállítói árak alakulása is érzékenyen érinti a cégek eredményességét. A forint árfolyamváltozása viszont egyre kevésbé hat profitabilitásukra – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési indexéből.
Korábban a témában:

A pénzintézet több mint félezer hazai nagyvállalati döntéshozót kérdezett meg arról, hogy a céget körülvevő környezeti tényezők közül melyik milyen mértékben befolyásolja vállalatuk eredményességét.

„A felmérésünk legutóbbi eredménye alapján az látható, hogy egyértelműen a hazai vevők vannak a legnagyobb befolyással a vállalat működésére. Ezt mutatja, hogy a belföldi kereslet fontossága jelentősen felértékelődött az elmúlt két évben: a korábbi 40% helyett jelenleg a vállalatok 56%-a véli úgy, hogy ez a faktor a legfontosabb a jövedelmezőség szempontjából” – részletezte az eredményeket Peter Roebben, az üzleti ügyfelek divízió vezetője.

„A hazai lakossági fogyasztás igen intenzív volt az elmúlt években, a kiskereskedelmi forgalomban három éve növekvő trend figyelhető meg, miközben a külkereskedelemnél nincs ilyen látványos javulás. Az elmúlt évek tendenciája alapján így a vállalatok biztosra mennek, és inkább a belföldi piacon próbálkoznak” – tette hozzá a szakember.

A korábban leginkább meghatározó kormányzati gazdaságpolitika hatása visszacsúszott a második helyre, míg a beszállítói árak változása a korábbi negyedik helyről feljött a dobogó harmadik fokára.

Mérséklődött az árfolyamhatás

Az euró stabil, 310 forint körül mozgó értéke a nagyvállalatok szempontjából is kedvező, hiszen a cégek meglátása alapján az árfolyamingadozások hatása jelentősen lecsökkent. „Míg két évvel ezelőtt az árfolyamváltozásokat vélték az egyik legfontosabb tényezőnek, amely hatással van a társaság profitjára, addig ma már csak a középmezőnyben szerepel. Ennek hátterében a stabil árfolyam mellett feltehetően az is áll, hogy a vizsgált cégek fele kizárólag hazai piacra termel, és a korábban említett tendencia szerint ez az arány a következő időszakban tovább növekedhet” – mondta Peter Roebben.

„A nagyvállalatok eredményeit meghatározó tényezők sorrendjében a sor végén levő inflációt és a finanszírozási lehetőségek alakulását változatlanul a cégvezetők csupán töredéke tartja fontosnak a rövid távú jövedelmezőség szempontjából. Ez jól mutatja, hogy a vállalatok nem szenvednek hiányt finanszírozási forrásokban, nem ettől függ jövedelmezőségük” – emelte ki a divízióvezető.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

US actress Sharon Stone arrives on May 21, 2013 for the screening of the film "Behind the Candelabra" presented in Competition at the 66th edition of the Cannes Film Festival in Cannes. Cannes, one of the world's top film festivals, opened on May 15 and will climax on May 26 with awards selected by a jury headed this year by Hollywood legend Steven Spielberg.     AFP PHOTO / LOIC VENANCE / AFP PHOTO / LOIC VENANCE
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.