Élet-Stílus

Megjött Hamilton új autója

A McLaren-Mercedes péntek délben a csapat központjában leleplezte 2009-es autóját, az MP4-24-est. A távozását bejelentő Ron Dennis szerint kemény munka volt a fejlesztés.

“Természetesen minden csapat ugyanebben a helyzetben van, nekünk is nagy kihívás volt a munka. A nagy szabályváltozások jókora munkát követelnek, a mostani változások pedig az elmúlt 15 évben a legnagyobbak” – magyarázta Dennis.

Ron Dennis szerint jó koncepciójú az MP4-24 (dpa)

Ron Dennis szerint jó koncepciójú az MP4-24 (dpa)

“A mérnökeinknek, tudósainknak üres papírhoz kellett visszatérniük a tervezőasztalnál, hogy kidolgozzák az új szabályoknak megfelelő koncepciót. Benne volt a pakliban, hogy esetleg rossz irányba haladunk, ezért biztosra kellett menni, mert a rossz alapokat teszteléssel nem lehet már kijavítani. Az MP4-24 koncepciója azonban jó”

“Közben természetesen szép autót is szerettünk volna, hiszen ha jól néz ki, jól is megy, a most látható végeredmény pedig sok-sok ember munkájának gyümölcse, nemcsak a mérnökök, mindenki kivette belőle a részét, Ez itt a második darab, az első már Portugáliában várja a tesztet, bízunk benne, hogy jó helyzetből vágunk majd neki az első futamnak” – tette hozzá.

Ron dennis visszavonul

Az idei Forma-1-es világbajnokságon mindkét címet szeretné begyűjteni a McLaren-Mercedes istálló, igaz, ezt már az eddigi csapatfőnök, Ron Dennis nélkül viheti majd véghez – ez a 2009-es autó bemutatóján hangzott el. A csapatvezető bejelentette, hogy március elsejével távozik posztjáról, és Martin Whitmarsh veszi át a helyét.
“Száz százalékig biztos vagyok a döntésemben, elérkezett az idő, hogy Martin vegye át a helyem” – tette hozzá a 61 éves sportvezető, aki 1981 óta áll az együttes élén. Irányítása alatt versenyzői tíz egyéni (1984, 1985, 1986, 1988, 1989, 1990, 1991, 1998, 1999, 2008) és hét konstruktőri (1984, 1985, 1988, 1989, 1990, 1991, 1998) világbajnoki címet nyertek.

A résztulajdonos és motorszállító, a Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug is kiemelte, hogy hatalmas munka áll a fejlesztés mögött, főleg a hibridrendszer, a KERS miatt.

“Talán ez volt a legkeményebb telünk. A motorfejlesztés áll, de a fordulatszámot 18 ezerre kellett csökkenteni, a KERS pedig vadonatúj dolog. Sok-sok munkát áldoztunk rá. Broixworthben, Stuttgartban és Wokingban is teljes erőbedobással dolgoztunk.”

A McLaren alaposan kitett magáért (Ansa)

A McLaren alaposan kitett magáért (Ansa)

Az idén Lewis Hamilton bajnoki címének köszönhetően az 1 és 2 rajtszámot viselő autók a világbajnok tetszését is elnyerték: “Most látom először teljesen egyben, és szerintem gyönyörű! A csapat mindig lenyűgöző autót épít, nagy öröm látni a rengeteg munka gyümölcsét!”

A már kilencedik új McLarenjét nyúzó tesztpilóta, Pedro de la Rosa szombaton viszi pályára az új autót.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik