A VW a konkurensektől elérően az új Golf külsejével nem akar meglepetést okozni. Az autó sziluettje kísértetiesen hasonlít az elődökre. Ennek ékes példája, hogy a már szinte védjegynek számító vaskos C-oszlop ezúttal
sem maradhatott el. Az ötödik generációs Golf ennek ellenére mindenképp fiatalosabb. Ez elsősorban a hűtőmaszk hátradöntésének, és a modernebb, sportosabb vonalú lámpáknak köszönhető. De a hatalmas méretű, a csomagtérajtóra is átnyúló hátsó lámpák is sokat dobnak a designon.
Az ötös Golf karosszériája szélesebb, magasabb, így utastere is sokkal tágasabb, mint az elődé. A méretnövekedés leginkább a hátsó láb- és fejtérben szembeötlő, ahol most már két 180 centis felnőtt is kényelmesen elfér. A csomagtartó mérete is megnőtt, immár 350 literes, az ülések lehajtogatásával akár 1,3 köbméteresre is növelhető.
Kidolgozott beltér
A beltér nem elsősorban izgalmas formáival hódit, hanem sokkal inkább kiforrott, minőségi benyomást kelt. A felhasznált anyagok nem csúcsminőségűek, de tapintásuk kellemes. Az általunk tesztelt Comfortline felszerletségű modellben már sportos, háromküllős bőrkormányt, és bőr bevonatú kézifékkart szereltek, melyek sokat javítanak a beltér minőségérzetén.
Az apróbb tárgyak elhelyezésére számtalan lehetőség nyílik. Az ajtókban hatalmas térképzsebek vannak, a középkonzolon elhúzható rekesz kapott helyet, de könyöklő is kitűnő lehetőségeket rejt, nem is beszélve a jobb első ülés alatti fiókról. A középkonzol kialakítása nagyon praktikus, a méretes kijelző nagyban megkönnyíti a Hifi kezelését.
Az audio rendszer alatt kapott helyett a kategóriában egyelőre szokatlan kétzónás digit-klíma. Olyan finomságokra is ügyel, hogy tolatáskor kikapcsolja a frisslevegő-befújást, így nem jut kipufogógáz az utastérbe.
De nem ez az egyetlen műszaki bravúr a Golfon. Az ablaktörlő speciális profilú lapáttal dolgozik, és az elektronika úgy működteti, hogy minden második törlésnél más pozícióban álljon, ezzel is csökkentve az állandó egyirányú terhelést.
Csodás futómű, gyenge motor, remek váltó
A remek műszaki megoldások szerencsére nemcsak az apró részegységekben fedezhetők föl, hanem a Golf büszkeségében, a futóműben is. Az elöl McPherson rendszerű, hátul négy lengőkaros független felfüggesztés felsőbb kategóriás komfortot teremt az autóban.
És mindezt ráadásul úgy teszi, hogy a rugózás karaktere kellően feszes, a csillapítás pedig kicsit sportos. Így az autó kanyarban sem hajlamos dőlésre, bólintásra. Remek partner a mindennapi közlekedésben, hiszen szinte minden úthibát kivasal, de ha sportosabban akarunk haladni, akkor is maximálisan jóindulatú, egyedüli kifogásolnivaló az elektromos szervokormány, mely a kelleténél kevesebb visszajelzést küld a vezetőnek.
A sportos, dinamikus tempót sajnos az 1,4-es, közvetlen befecskendezéses, 90 lovas motor nemigen támogatja, így ebben a verzióban érezhető, hogy mind a futómű, mind a remekül adagolható fék jócskán túl van méretezve. A korszerű, ám nem túlzottan erős FSI motor meglehetősen lomhán mozgatja a már üresen is közel 1200 kilós karosszériát.
Műszaki adatok
Motor: 1390 cm3-es, négyhengeres közvetlen befecskendezés benzines
Hajtás: elsőkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltó
Teljesítmény: 66 kW (90 LE) 5200/min
Nyomaték: 130 Nm 3750/min
Saját tömeg: 1167 kg
Hossz/szél./mag.: 4204/1759/1485 mm
Tengelytáv: 2578 mm
Csomagtér: 350 l
Végsebesség: 174 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,9 sec
Gumiméret: 195/65 R 15
Fogyasztás (városon kívül/város/vegyes): 3,9 / 8,2 / 4,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km
Üzemanyagtartály: 55 l
Garancia: 2 év általános, 12 év átrozsdásodásra
Alapár: 4 640 000 HUF
Ez a sima járás a felsőbb fordulatszám régiókban is megmarad, ám a motor hangja 3500 fölött sajnos hallhatóan megnő, ráadásul az ilyenkor jelentkező mély bariton leginkább egy lehalkított dízelmotorra emlékeztet. A motor ereje mind a városban, mind az autópályán elegendő, de négy személlyel telepakolva az autó már érezhetően erőlködik. A kis motornak azonban nagy előnye a fogyasztás. Vegyes használat során beéri nem egészen öt literrel.
Értékelés
Az új Golf tágasabb belterével, és remekül hangolt futóművével sokkal jobb autó, mint elődje, sőt kifinomult megoldásaival sok kategóriatársát is maga alá gyűri. Az 1,4-es FSI elsősorban azoknak ajánlható, akik nem akarnak száguldozni, de a 75 lóerős alapmodellnél többre vágynak. Az autó 4,6 milliós ára nem kevés, de ezért a pénzért ABS, elöl elektromos ablak, 6 légzsák, könnyűfém kerék, esőérzékelős ablaktörlő, tempomat, automaikus klíma és még egy sor kényelmi berendezés kerül az autóba.