Belföld

Teszt: Volkswagen Golf 1.4 FSI

Kipróbáltuk a Golf legújabb, ötödik generációs változatát. Az autó külseje továbbra is tipikusan a Golfra jellemző, belső értékei pedig ismét a kategória csúcsát jelentik.

A VW a konkurensektől elérően az új Golf külsejével nem akar meglepetést okozni. Az autó sziluettje kísértetiesen hasonlít az elődökre. Ennek ékes példája, hogy a már szinte védjegynek számító vaskos C-oszlop ezúttal
Teszt: Volkswagen Golf 1.4 FSI 1

sem maradhatott el. Az ötödik generációs Golf ennek ellenére mindenképp fiatalosabb. Ez elsősorban a hűtőmaszk hátradöntésének, és a modernebb, sportosabb vonalú lámpáknak köszönhető. De a hatalmas méretű, a csomagtérajtóra is átnyúló hátsó lámpák is sokat dobnak a designon.

Az ötös Golf karosszériája szélesebb, magasabb, így utastere is sokkal tágasabb, mint az elődé. A méretnövekedés leginkább a hátsó láb- és fejtérben szembeötlő, ahol most már két 180 centis felnőtt is kényelmesen elfér. A csomagtartó mérete is megnőtt, immár 350 literes, az ülések lehajtogatásával akár 1,3 köbméteresre is növelhető.

Kidolgozott beltér


Teszt: Volkswagen Golf 1.4 FSI 2


A beltér nem elsősorban izgalmas formáival hódit, hanem sokkal inkább kiforrott, minőségi benyomást kelt. A felhasznált anyagok nem csúcsminőségűek, de tapintásuk kellemes. Az általunk tesztelt Comfortline felszerletségű modellben már sportos, háromküllős bőrkormányt, és bőr bevonatú kézifékkart szereltek, melyek sokat javítanak a beltér minőségérzetén.

Az apróbb tárgyak elhelyezésére számtalan lehetőség nyílik. Az ajtókban hatalmas térképzsebek vannak, a középkonzolon elhúzható rekesz kapott helyet, de könyöklő is kitűnő lehetőségeket rejt, nem is beszélve a jobb első ülés alatti fiókról. A középkonzol kialakítása nagyon praktikus, a méretes kijelző nagyban megkönnyíti a Hifi kezelését.

Az audio rendszer alatt kapott helyett a kategóriában egyelőre szokatlan kétzónás digit-klíma. Olyan finomságokra is ügyel, hogy tolatáskor kikapcsolja a frisslevegő-befújást, így nem jut kipufogógáz az utastérbe.



Teszt: Volkswagen Golf 1.4 FSI 3


 De nem ez az egyetlen műszaki bravúr a Golfon. Az ablaktörlő speciális profilú lapáttal dolgozik, és az elektronika úgy működteti, hogy minden második törlésnél más pozícióban álljon, ezzel is csökkentve az állandó egyirányú terhelést.

Csodás futómű, gyenge motor, remek váltó

A remek műszaki megoldások szerencsére nemcsak az apró részegységekben fedezhetők föl, hanem a Golf büszkeségében, a futóműben is. Az elöl McPherson rendszerű, hátul négy lengőkaros független felfüggesztés felsőbb kategóriás komfortot teremt az autóban.



Teszt: Volkswagen Golf 1.4 FSI 4


És mindezt ráadásul úgy teszi, hogy a rugózás karaktere kellően feszes, a csillapítás pedig kicsit sportos. Így az autó kanyarban sem hajlamos dőlésre, bólintásra. Remek partner a mindennapi közlekedésben, hiszen szinte minden úthibát kivasal, de ha sportosabban akarunk haladni, akkor is maximálisan jóindulatú, egyedüli kifogásolnivaló az elektromos szervokormány, mely a kelleténél kevesebb visszajelzést küld a vezetőnek.

A sportos, dinamikus tempót sajnos az 1,4-es, közvetlen befecskendezéses, 90 lovas motor nemigen támogatja, így ebben a verzióban érezhető, hogy mind a futómű, mind a remekül adagolható fék jócskán túl van méretezve. A korszerű, ám nem túlzottan erős FSI motor meglehetősen lomhán mozgatja a már üresen is közel 1200 kilós karosszériát.

Műszaki adatok

 

Motor: 1390 cm3-es, négyhengeres közvetlen befecskendezés benzines
Hajtás: elsőkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltó
Teljesítmény: 66 kW (90 LE) 5200/min
Nyomaték: 130 Nm 3750/min
Saját tömeg: 1167 kg
Hossz/szél./mag.: 4204/1759/1485 mm
Tengelytáv: 2578 mm
Csomagtér: 350 l
Végsebesség: 174 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,9 sec
Gumiméret: 195/65 R 15
Fogyasztás (városon kívül/város/vegyes): 3,9 / 8,2 / 4,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km
Üzemanyagtartály: 55 l
Garancia: 2 év általános, 12 év átrozsdásodásra
Alapár: 4 640 000 HUF 

A németektől szokatlanul finoman járó, rövid utakon kapcsolható precíz váltó valószínűleg az egész VW konszern egyik legkiforrottabb egysége. A japán váltókat is lepipáló szerkezet ráadásul nagyon könnyen kezelhető kuplungon keresztül kapcsolódik a motorhoz. A remek motor-váltó egységet jól példázza, hogy a motort a legdurvább kuplungkezeléssel sem lehet lefullasztani, hiszen extrém esetben akár 600-as fordulaton is rángatásmentesen, egyenletesen képes forogni.

Ez a sima járás a felsőbb fordulatszám régiókban is megmarad, ám a motor hangja 3500 fölött sajnos hallhatóan megnő, ráadásul az ilyenkor jelentkező mély bariton leginkább egy lehalkított dízelmotorra emlékeztet. A motor ereje mind a városban, mind az autópályán elegendő, de négy személlyel telepakolva az autó már érezhetően erőlködik. A kis motornak azonban nagy előnye a fogyasztás. Vegyes használat során beéri nem egészen öt literrel.


Teszt: Volkswagen Golf 1.4 FSI 5

Értékelés

Az új Golf tágasabb belterével, és remekül hangolt futóművével sokkal jobb autó, mint elődje, sőt kifinomult megoldásaival sok kategóriatársát is maga alá gyűri. Az 1,4-es FSI elsősorban azoknak ajánlható, akik nem akarnak száguldozni, de a 75 lóerős alapmodellnél többre vágynak. Az autó 4,6 milliós ára nem kevés, de ezért a pénzért ABS, elöl elektromos ablak, 6 légzsák, könnyűfém kerék, esőérzékelős ablaktörlő, tempomat, automaikus klíma és még egy sor kényelmi berendezés kerül az autóba.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik