Belföld

A telekommunikációs kiadások kétharmada vezetékes telefonálásra megy el

A kutatási körbe tartozó mintegy 31 600 vállalat idén 155 milliárd forintot szán beszédcélú távközlési kiadásokra. Ebből 100 milliárd forintot költenek vezetékes telefonálásra (65 százalék), 46 milliárdot mobil távközlésre, és 9 milliárdot beruházásra illetve fejlesztésre.

Kiderült a felmérésből az is, hogy a dolgozók szívesen és sokat telefonálnak a munkahelyükről. Miközben a vállalati vezetékes telefonok az összes vonalnak csak 15 százalékát teszik ki, a cégek fizetik a számlák értékének közel 30 százalékát. Hasonló az arány a mobiltelefonok körében is: bár csak minden hetedik dolgozónak van vállalati mobiltelefonja, ami az összes előfizetés mintegy 7,5 százaléka, ezen előfizetések adják a számlák 13 százalékát.

A távközlésre fordított kiadások a cégek ráfordításainak jelentős részét teszik ki, ugyanakkor a vállalatok 87 százaléka költségvetésében nem tervezi ezeket külön. Az arány a nagyvállalati szegmens esetében jobb, de még itt is megdöbbentően alacsony a telekommunikációs kiadásokat tervező cégek aránya: a 300 főnél nagyobb vállalatok közel fele nem tervezi külön távközlési kiadásait. Ugyanakkor a költségvetést készítő vállalatok a 155 milliárd forint 52 százaléka fölött rendelkeznek, vagyis a piac rendkívül koncentrált.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik