Már 18 millió előfizetője van a Microsoft-féle Xbox Game Pass szolgáltatásnak, derült ki a redmondi vállalat legfrissebb pénzügyi eredményeit tárgyaló konferenciabeszélgetésből.
Az Xbox Game Pass lényegében a videójátékos Netflix, ahol az előfizetési díjért cserébe a felhasználók nem filmekhez és sorozatokhoz, hanem száznál is több játékhoz jutnak hozzá, amik az előfizetés időtartama alatt megkötés nélkül telepíthetők és játszhatók. A szolgáltatás korábban csak konzolokra és Windows 10 operációs rendszert futtató számítógépekre volt elérhető, tavaly ősszel érkezett meg a mobilos verzió, aminél letöltés/telepítés helyett streamelhetők a játékok.
Az előfizetők száma mindössze negyed év alatt nőtt 3 millióval, és ez a szám várhatóan még tovább fog emelkedni, hiszen PC-re idén érkezik az Xbox Game Pass streamelős verziója (így már nem lesz szükség erős hardverre a játékhoz), illetve Phil Spencer, az Xbox üzletág feje tavaly év végén azt is elhintette, hogy akár még idén megjelenhet az okostévékre szánt változat. Ahogy egy korábbi cikkünkben írtuk, a videójátékos üzletágban az Xbox Game Pass jelenti a jövőt a Microsoft számára, a hardver és játékeladások helyett már ezen szolgáltatás fejlesztésén van a fókusz, és a cég rengeteg pénzt költ felvásárlásokra, hogy elérhető tartalom szempontjából lépéselőnyben legyen az olyan konkurensekhez képest, mint például a Google Stadia.
A részvényeseknek tartott beszámoló során kiderült továbbá, hogy a multiplayert (és ingyen játékokat) biztosító Xbox Live szolgáltatásra még mindig 100 milliónál többen fizetnek elő, illetve Satya Nadella, a Microsoft ügyvezetője arról is beszélt, hogy az Xbox Series X és S a cég eddigi legnépszerűbb konzoljai, ami azt jelenti, hogy a megjelenés első hónapjában többet adtak el belőlük, mint hasonló időintervallumon belül az Xbox, Xbox 360 és Xbox One konzolokból