Tech

Egy éven belül Xbox lehet az okostévékből

Az Xbox manapság már nem csupán a Microsoft által fejlesztett és gyártott konzolokat jelenti, hanem egy szolgáltatást, ami jó ideje elérhető Windows 10-et futtató számítógépeken, és idén ősz óta mobilokon is, többek között az Xbox Games Passnak köszönhetően.

Ez egy olyan rendszer, ami fix havidíjért cserébe több száz játékot kinál az előfizetőknek: PC-n és konzolon a programok élő előfizetéssel letölthetők és játszhatók, Android operációs rendszert futtató okostelefonokon pedig streamelhetők. Utóbbi esetben a játék egy távoli szerveren fut, a felhasználó csak képet kapja meg, de az irányítás ettől függetlenül az ő kezében van – a normális játékélményhez persze gyors netkapcsolat és alacsony válaszidő szükséges.

Az Xbox már nem a PlayStation ellen küzd, a videójátékos Netflixet építik
Úgy tűnhet, az Xbox elvesztette a konzolháborút, de a Microsoft új stratégiát követ, ami hosszú távon nemcsak jelentős sikerrel kecsegtet, de alapjaiban változtathatja meg a videójáték-ipart.

Ahogy egy korábbi cikkünkben már részletesen kifejtettük, a Microsoft jó ideje nem a konzolok és az exkluzív játékok kiadásában látja a jövőt, hanem az előfizetéses Xbox Games Passban, aminek a használatához már nem feltétlenül szükséges számítógép vagy konzol, elég egy okostelefon is. Innentől pedig már csak egy lépés, hogy a szolgáltatás elérhető legyen okostévékre. Az ehhez szükséges alkalmazás megjelenése pedig egy éven belül megvalósulhat, legalábbis erre utal az Xbox üzletágért felelős Phil Spencer nyilatkozata: a The Verge Decoder podcastjában mondta azt, hogy az okostévén futtatható Xbox Games Pass akár 12 hónapon belül megvalósulhat.

Úgy gondolom, hogy 12 hónapon belül látni fogjátok. Nem hiszem, hogy bármi meggátolná, hogy megcsináljuk.

Amennyiben az Xbox Games Pass elérhetővé válik okostévéken, az alapjaiban változtathatja meg rengeteg ember videójátékos szokásait – pont úgy, ahogy a Netflix változtatta meg, hogyan fogyasztunk filmeket és sorozatokat. A szolgáltatással méretes képernyőn játszhatunk régi és új játékokkal, bármiféle extra hardver nélkül, a felhőből streamelve, csupán egy bluetooth-on kapcsolódó kontrollerre lesz szükség, hogy irányíthatók legyenek a különböző programok.

Spencer ráadásul nem véletlenül nyilatkozhat ilyen magabiztosan, hiszen ha mobilon meg tudták oldani, hogy vezeték nélküli kapcsolaton keresztül élvezhető játékélményt biztosítsanak, akkor ugyanez már az okostévék esetében is könnyen kivitelezhetőnek tűnik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik