Tech koronavírus

Koronavírusos reakciógomb jöhet a Facebookra

Amikor a Facebook 2015-ben elérhetővé tette a reakciókat a lájk gomb mellett, sokan nem értették a döntést, de azóta már szinte elképzelhetetlen, hogy a kedvelésen kívül ne reagálhassunk másként a megosztott tartalmakra.

A korábban több alkalommal is hitelesen előrejelző Jane Manchun Wong nevű fejlesztő szerint a járványra reagálva a Facebook elérhetővé tenne egy koronavírusos reakciót is a megszokott fejecskék mellett. Erről nem csak a Facebook mobilappjának forráskódja árulkodott, de maga a közösségi cég szóvivője is megerősítette a hírt a Mashable számára. Igaz, csak annyit árultak el, hogy valóban dolgoznak a koronavírus-reakción, de ennél többet nem kívántak hozzáfűzni. A gomb azt a szalagból formázott szívet használja, amit a Facebook koronavírusos tartalmakat egybefogó információs dobozában is látni lehet.

Felmerül a kérdés: miért akarnának a felhasználók egy koronavírusos gombot? A legvalószínűbbnek tűnő magyarázat egyelőre, hogy a reakció a szolidaritást jelképezheti, de egyértelmű választ akkor kapunk, ha a Facebook is bejelenti a funkció érkezését. Egy másik feltételezés szerint mivel a jelenlegi Imádom reakció helyére kerülne, ezért feltételezhető, hogy az Imádom jelentése ugyan megmarad, de a járvány idejére a koronavírusos szív fog megjelenni.

Azért is furcsa a fejlesztés, mert a Facebook két éve közölte, hogy a közösségi oldalon a jövőben nem lesznek átmeneti reakciók – ilyen volt korábban a szivárványszínű zászló a Pride-hónapban, illetve a lila virágocska anyák napján. Ám úgy tűnik, hogy a járvány miatt a közösségi oldal hajlandó felülírni döntéseit. Ezt erősíti tovább az is, hogy pár napja a cég pont arról beszélt, hogy a megváltozott felhasználói viselkedések miatt újragondolja a fejlesztések ütemezését, előtérbe kerülnek például az élő közvítetéssel kapcsolatos újítások, mivel most rengetegen néznek videókat a platformon.

A Facebook változtat tervein a koronavírus miatt
A fizikai távolságtartást gyakorló emberek megváltozott fogyasztási szokásai az online szolgáltatások számain is érződnek.

(Kiemelt kép: GettyImages)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik