A tervek szerint kb. 15 ezer méter magasan lebegő légi teljesítőközpont (AFC) gyakorlatilag egy méretes áru- és dróntároló egység: ahogy beérkezik egy megrendelés, a drón azonnal lerepül a magasból a rendeltetési helyre. A központ elhelyezése logisztikai könnyedséget is jelent, hiszen a drón a légáramlatokat kihasználva tud majd navigálni, a tényleges repülés során legfeljebb csak korrekciókhoz és a repülés stabilizálásához kell majd energiát bevetnie.
A szabadalmi iratokból kiderül, hogy a légiraktárakat ideálisan lehetne például sportesemények alkalmával hasznosítani: egy focimeccs alkalmával például ételt-italt vagy bármilyen más merchet lehetne szállítani a drónokkal – a légiraktár testén pedig el is lehetne helyezni egy olyan hirdetőtáblát, amelyről a vásárlók leolvashatnák, hogy mi rendelhető még a raktárból – a rendelést pedig perceken belül lehetne teljesíteni. A drónok egymással folyamatos kapcsolatban állnának (nyilván mesh networkben operálnának) és tölteni is tudnák magukat az AFC dokkolóiban. Ami a raktár energiaellátását illeti, az AFC-ért kisebb légijárművek felelnének, amelyek nemcsak árut, hanem természetesen üzemanyagot is szállítanának a fedélzetre.
Az Amazonnak – sejthető módon – nem ez az első szabadalma drónokkal kapcsolatban, egy júliusi szabadalmukban például az olvasható, hogy magasabb épületekre vagy akár lámpaoszlopokra is helyeznének dróndokkolókat. A cég idén már tesztelte Angliában a drónokkal lebonyolított házhozszállításait és tervei között szerepel a módszer szélesebb körben való bevezetése is – de amíg például a fenti ötletet nem engedélyezik a légihatóságok, addig megnyugodhatunk: egy jó darabig nem fogják még a drónok elpöttyözni az égboltot.