Ha az elektromos autókra gondolunk, legtöbbször az jut először eszünkbe, hogy az akkumulátoraik nem elég erősek ahhoz, hogy hosszabb utakra is elmerészkedjünk velük. Az rendben van, hogy most már – hazánkban is – egyre több helyen, bevásárlóközpontok parkolóiban, benzinkutaknál, vagy csak egyszerűen az utcán találunk töltőállomásokat, de ez azért inkább csak a nagyvárosokra jellemző, épp ott, ahol rövidebb távokon autózunk.
Egyesek tartalékakkumulátorral indulnak útnak, illetve van mókásabb – és egyébként tényleg létező megoldás is –, miszerint egy utánfutóba szerelt motort kell vontatni, ami, ha lemerül az aksi, megtolja az autót. De akkor meg mi értelme az egésznek? Erre próbált megoldást találni a Volvo Csoport és a svéd energetikai cég, az Alstom. Olyan utakat építenek, amelyek feltöltik az autót, miközben haladunk rajta.
A két cég tavaly épített egy negyedmérföldes autópályaszeletet, amelyre két áramellátó vezetéket szereltek, majd ezen végzett teszteket az elektromos autók tekintetében már tapasztalatokkal rendelkező Volvo. Az alapelgondolás az, hogy útközben folyamatosan tölthessük az elektromos autónkat a szakaszonként lefektetett vezetékek segítségével, mindezt úgy, hogy ne kelljen megállnunk. Az első tesztek sikeresek voltak, bár egyelőre csak egy hatalmas dízel kamionnal vizsgálódtak. Hamarosan jönnek viszont az éles tesztek, ahol már valódi elektromos autókat futtatnak majd.