„Már nagyon várjuk az indulást, bár még mi se tudjuk elképzelni, hogy 6 hét múlva már az óceánon leszünk!” – így várja Norbert és Levente, hogy az óceánon éljék két hónapig mindennapjaikat, olvasható a farfaraway.hu-n.
Hamarosan rajtolnak a magyarok
Fotó: Facebook
FarFarAway- Túl az Óperencián!
Rengeteg segítséget kapnak a kajakosok. A projektben részt vesz egy hajótervező, egy kivitelező, van személyi edzőjük, dietetikusuk, és egy komplett marketinges csapat dolgozik azon, hogy ez az expedíció minél több emberhez eljusson.
A 6500 kilométeres táv átevezése az eddigi lehosszabb utazás lesz páros kajakkal. Levente elmondása szerint szeretnék megmutatni, hogy bárki elérheti a célját, amit kitűzött.
„Mi a semmiből álmodtuk vágyainkat és saját kezűleg építjük fel, szakemberekkel közösen tervezett hajónkat. Küldetésünk alapvető szempontja, hogy a projekt minden érdekes részlete, egészen a felkészüléstől, az út megtételén át, a tapasztalatok leszűréséig, nyomon követhető legyen, és eljusson a nagyközönséghez” – beszélt Levente.
A két hosszú szakaszból a Spanyolország- Kanári-szigetek közti lesz a veszélyesebb, hiszen itt számítani lehet viharokra és a hidegre. Az indulási időpontot pont ezért nem tudják előre megmondani, mert nagyban befolyásolja majd az aktuális időjárás.
A Kanári-szigetek- Karib-tenger etap már az időjárást tekintve sokkal kiszámíthatóbb, hiszen ez az olyan sokszor emlegetett “Passzát övezet”. Itt a szél alapvetően állandó erősségű és állandó irányú, nem okozhat túl nagy gondot a ifjú titánoknak.
Levente, Norbert és Kele is készen áll
Fotó: Facebook
Kele, a különleges hajó
A nem mindennapi fizikai és lelki felkészülés mellet egy hajó sem elengedhetetlen a próbatétel sikeres teljesítéséhez.
A speciális, páros kajak 6,8 méter hosszú és 95 centiméter széles – magyar szabadalommal. Nem kell félniük biztonságukat illetően a vállalkozó szellemű sportolóknak, hisz az úgynevezett EasyPlank technológiának köszönhetően a kajak az acélnál is erősebb és rugalmasabb lett – írja a blikk.hu.
A két tanuló a tengervízből állítja majd elő az ivóvizet egy speciális szerkezettel, de lesz a hajón műholdas telefon, jeladórendszer, vészjelző bója, radarreflektor és automatapilóta-rendszer is.
Hasonló kísérlet utoljára 2011 decemberében volt. Akkor indult útnak Rakonczay Gábor, aki egyedül akarta átkajakozni az Atlanti-óceánt. A kenusnak 2012 február magasságában veszett nyoma, majd több hetes találgatást követően márciusban felbukkant Antiguán.
Rakonczay teljesítményét többen megkérdőjelezték, csalással vádolták. Furcsa módon a Fa Nándor által tervezett Vitéz nevű hajój hazavontatás közben rejtélyes módon eltűnt, majd júniusban egy luxushajón dolgozó magyar lány talált rá az óceán közepén.