Poszt ITT

Antenna Hungária

Antenna Hungária 1Magyar Részvények Könyve 2000 – Rendelje meg Ön is!

ANTENNA HUNGÁRIA MAGYAR MŰSORSZÓRÓ ÉS RÁDIÓHÍRKÖZLÉSI RÉSZVÉNYTÁRSASÁG

Cím: 1119 Budapest, Petzvál József u. 3133.

Telefon: 203-6060, 203-6070

Fax: 464-2525, 203-6064

E-mail: investor@ahrt.hu

Honlap: www.ahrt.hu

Összefoglaló
adatok (MSZSZ)
1995 1996 1997 1998 1999
Alkalmazottak száma 1 663 1 494 1 293 1 316 1 237
Jegyzett tőke (M Ft) 7 849 7 849 10 349 10 349 11 250
Saját tőke (M Ft) 11 271 11 812 15 467 16 363 20 556
Árbevétel (M Ft) 6 756 8 366 10 644 13 283 15 000
– export (M Ft) 22,3 40,6 32,7 55,6 32,8
Összes eszköz (M Ft) 15 828 18 606 23 842 25 886 32 709
Adózatlan eredmény (M Ft) 319 610 1 420 1 128 1 329
Adózott eredmény (M Ft) 264 489 1 155 895 1 193
Osztalék (%) 0 0 0 0 0
Év eleji nyitó árfolyam (Ft) 3 400
Év végi záró árfolyam (Ft) 5 000
Maximális ár (Ft) 5 200
Minimális ár (Ft) 2 950

MŰSORSZÓRÁS, TÁVKÖZLÉS

Alapítva: 1992

Privatizáció: –

Tőzsdei bevezetés: 1999. február 9.

Szabadon elérhető részvények névértéken (2000. május):

1,412 Mrd Ft (12,55%)

Kapitalizáció (2000. május): 95,57 Mrd Ft

Alkalmazottak száma (2000. május): 1178

Könyvvizsgáló: Ernst & Young Kft. (Mérő Mátyás)

A részvény piacai

Budapesti Értéktőzsde, B-kategória

Igazgatóság

Dr. László Géza (elnök)

Felügyelőbizottság

Osváth György (elnök)

Menedzsment

Dr. László Géza (vezérigazgató 1999. II. 1-jétől), Hazai Gábor (megbízott vezérigazgató 1999. I. 31-ig), Bádonfainé Szikszay Erzsébet (gazdasági vezérigazgató-helyettes), Dobozi Péter (távközlési vezérigazgató-helyettes), Hegedűs Sándor (stratégiai és multimédia vezérigazgató-helyettes), Kárpáti Rudolf (marketing- és értékesítési vezérigazgató-helyettes), Vámos László (műsorszórási vezérigazgató-helyettes), Arató László (logisztikai igazgató), Bielek Péter (befektetői és külkapcsolati igazgató), dr. Vincze Éva (jogi és humánpolitikai igazgató)

Befektetői kapcsolatok

Bielek Péter igazgató (Tel.: 203-6088)

Részvénystruktúra (2000. május)

Jegyzett tőke: 11 250,2 M Ft

Törzsrészvény: 11 250 200 db névre szóló, névérték: 1000 Ft

Cégtörténet

Az 1925-ben kezdődő rendszeres magyarországi műsorszórás 1990. január 1-jéig a Magyar Postához tartozott. Ekkor a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium által alapított, a Magyar Posta egyik jogutódjaként létrehozott Magyar Műsorszóró Vállalat vette át a tevékenységét. A céget 1992. június 30-án az Állami Vagyonügynökség (ÁV) Rt. egyszemélyes részvénytársasággá alakította, 7849,3 M Ft jegyzett tőkével, Antenna Hungária (AH) Rt. néven. Az ÁV Rt. 1993-ban egy 588,7 M Ft névértékű (7,5%-os) csomagot a területileg illetékes önkormányzatoknak adott át, amelyből a társaság 1993 végén-1994 elején 313,9 M Ft névértékűt visszavásárolt. 1994 májusában a vagyonkezelő további 730 M Ft névértékű (9,3%-os) pakettet kínált fel nyilvánosan, kárpótlási jegyekért cserébe. A kormány 1994 decemberében úgy határozott, hogy a vállalat 50%+1 szavazatot biztosító részesedését szakmai befektetőnek adja el: az 1995-96-os privatizációs kísérletek azonban rendre sikertelenek maradtak. 1997 júniusában a tartós állami tulajdon arányát 25%+1 szavazat helyett 50%+1 szavazatnyi részesedésben állapította meg: a döntést a privatizációs törvény módosítása szentesítette. A cég finanszírozási problémáinak megoldását így több kötvénykibocsátással és egy 1996 júliusában elhatározott, de az ÁV-jogutód ÁPV Rt. által csak 1997 januárjában lejegyzett, címzetten a médiatörvény által előírt hálózatok kiépítésére szolgáló 2,5 Mrd Ft-os tőkeemeléssel segítették. A következő tőkeemelésre 1999 áprilisáig kellett várni, mivel az 1997 szeptemberében megszavazott tőkeemelés (amelyet az Országos Rádió- és Televíziótestület jegyzett volna le), valamint az ÁPV Rt. által 1998 februárjában jóváhagyott tőkebővítés elmaradt: ezt csak részben pótolta az, hogy 1998 májusában a cég 1 Mrd Ft-ért eladta a Pannon GSM-ben lévő kisebbségi részesedését. Az ÁPV Rt. 1999 márciusában árfolyamértéken összesen 6,5 Mrd Ft értékű, két év alatt lebonyolítandó tőkeemelésről döntött, amiből 3 Mrd Ft 1999 júliusában teljesült. (A tőkeemelés második, 3,5 Mrd Ft értékű lépcsőjére előreláthatólag 2000 augusztus-szeptemberében kerül sor.) Az AH ugyanabban a hónapban – 4,805 Mrd Ft befektetésével – 20%-os részesedést szerzett a DCS 1800-as mobiltelefon-szolgáltatásra alakult koncessziós társaságban (VRAM Rt.), amelynek további 5%-os tulajdonrészére decemberben kapott 2000 végéig lehívható vételi opciót a Magyar Postától.

Üzleti tevékenység

Az AH meghatározó működési területe az országos – földfelszíni és műholdas televíziós, illetőleg rádiós – műsorszórás és műsorszétosztás, amelyet az 1991. évi XVI., illetve az 1992. évi LXXII. törvény alapján 2001. december 31-ig kizárólagos joggal végez. Verseny csupán a helyi műsorszórásban alakulhat ki: az AH a helyi és a regionális televíziók 4%-ának, a helyi rádióadók 15%-ának szolgáltat (1999). A törvény értelmében a rádiós és a televíziós műsorszórás, valamint a műholdra történő feladás (s 1998-tól a helyi műsorszórás) legmagasabb árát a közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter határozza meg a pénzügyminiszterrel egyetértésben. A fejlesztési stratégiát nagyban befolyásolta az 1996. évi médiatörvény, amely feladatokat fogalmazott meg az országos műsorszórási infrastruktúra 1997-es fejlesztésére. Az Antenna Hungária stratégiájának fontos része a nem koncesszióköteles távközlési szolgáltatások (rádió-hírközlési bázisú üzleti kommunikáció, zárt célú mobil beszéd- és adatkommunikáció) piacán való egyre markánsabb szerepvállalás. 1999-ben a belföldi értékesítés nettó árbevételének (14,967 Mrd Ft) 67,8%-a (10,150 Mrd Ft) a műsorszórásból és műsorátvitelből származott. Ezeken belül az összes forgalom 21,6%-át (3,239 Mrd Ft) a közszolgálati televíziók (MTV1, MTV2, Duna TV), 26,4%-át (3,948 Mrd Ft) a kereskedelmi televíziók (TV2, RTL Klub) műsorainak földfelszíni, valamint műholdas sugárzási díja adta. A vevők közül az MSAT és a Szív TV 1999-ben, a TV3 pedig 2000-ben beszüntette adását. Az anyagi nehézségekkel küszködő közszolgálati televízió a múltban több alkalommal is milliárdos tartozást halmozott fel, amit általában kormányzati segítséggel egyenlített ki. Az 1999. évi forgalom 16,4%-a (2,459 Mrd Ft) a közszolgálati rádiók (Kossuth, Petőfi, Bartók) műsorának szórásából eredt, 3,4%-át (503,220 M Ft) az országos kereskedelmi rádiók (Danubius, Sláger) műsorainak szórása adta. Szintén az alaptevékenységek közé tartoznak a tavaly az árbevétel 6,5%-át (977,428 M Ft) adó távközlési szolgáltatások, mint például a keskeny és a széles sávú adatátviteli mikrohullámú hálózat üzemeltetése, az ún. Euteltracs-szolgáltatás, valamint az Eutelsat Digitális Platform révén nyújtható multimédiás (internet) szolgáltatások. Számos más távközlési szolgáltatás alapját képezi a társaság eddigi legnagyobb (4 Mrd Ft-os) beruházása, az 1998 áprilisában átadott országos lefedésű, SDH-rendszerű digitális mikrohullámú hálózat, az Országos Transzporthálózat (OTH), amely a médiatörvény révén megnövekedett adatátviteli feladatok ellátására szolgál. Az alaptevékenységeken belül az árbevétel 3,8%-át adó ipari szolgáltatásokat (ezek főleg a Pannon GSM, a Matáv és a Magyar Honvédség részére végzett fenntartási tevékenységet fednek) a műsorszétosztás és -elosztás (az idén átalakult és kódolt AM-Mikro), valamint az 1992 óta működő emődi kábeltelevíziós hálózat üzemeltetése egészíti ki. (Kábeltelevíziós szolgáltatást ezenkívül Herenden és Bándon is nyújtanak.) Egyéb tevékenységekből a tavalyi árbevételnek mindössze 21,9%-a folyt be. Ezek közé tartozik az 1998 márciusában elindított Pandant fantázianevű, gépjárművek felderítését és nyomonkövetését végző DGPS-rendszer, valamint egyes infrastrukturális egységek bérbeadása (a Matáv, a Pannon GSM, a Westel, az Eurohívó, az EasyCall, valamint a Vodafone számára). Az Antenna Hungária szervezetében 1999. június 1-jétől elkülönült a távközlési, a műsorszórási és a multimédia-ágazat, augusztus 1-jétől pedig megszűntek a területi üzemigazgatóságok: helyüket új, országos szervizhálózat vette át.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik