A Samsung eddig 26 olyan esetben kapott bejelentést kigyulladó vagy felrobbanó Galaxy Note 7 mobilokról, amikor végül nem volt bizonyítható, hogy az eset tényleg meg is történt. Mint egy ideje közismert, az augusztusban bejelentett csúcskészülék legkorábban kiszállított példányai között valóban volt néhány olyan, amely gyorstöltés közben felforrósodott, valamint az akku olyan szinten meghibásodott, hogy a telefon kigyulladt illetve megolvadt, de a koreai gyártó a hírekre villámgyorsan reagált, és általános csereprogramot hirdetett. Azóta csak az Egyesült Államokban egymillió készüléket hívtak vissza, látszik tehát a sietős akció léptéke, de úgy tűnik, konkrét balesetből azóta kifejezetten kevés történt.
A Samsungnál bejelentett esetek közül eddig 26 tűnik bizonyíthatatlannak. Ezek közül 12 alkalommal a szervizben nem találtak semmilyen hibára utaló jelet, hét esetben a bejelentőt már nem lehetett elérni, hét további bejelentő pedig időközben visszavonta a keresetét, illetve úgy nyilatkozott, hogy nem tudja bizonyítani, mert eldobta a készüléket.
A bizonyíthatatlan bejelentések közül 9 az Egyesült Államokban, 3 Dél-Koreában, 2 franciaországban történt, valamint egy-egy Angliában, Kanadában, Szingapúrban, a Fülöp-szigeteken, Vietnamban, Törökországban, Irakban, Libanonban, az Egyesült Arab Emirátusokban, hozzánk közelebb pedig Horvátországban, Csehországban és Romániában.
A bejelentők néha kifejezetten trükkösek próbálnak lenni. Az egyik kanadai például egy fotót küldött a helyi Samsung képviseletnek a lángoló telefonról, ám később kiderült, hogy nem is a saját mobilja szerepelt a képen. Szingapúrban pedig valaki azzal jelentkezett be kártérítésért, hogy amikor lángra kapott a telefonja, azt kidobta az ablakon, és már nem találja a maradványait.
A kamu esetek ellenére a vállalat komolyan veszi a csereprogramot, amely már Magyarországon is elindult, a részletekről a Samsung hazai képviseletének dedikált weboldala közöl minden információt.