Média
Mészáros Lőrinc Orbán Viktor társaságában Felcsúton a Puskás Akadémia VIP páholyában: Fotó: Karancsi Rudolf, 24.hu

Nagyot kaszál Mészáros Lőrinc a közmédián

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 06. 04. 10:29

Korábban a témában:

Jól járt Orbán Viktor miniszterelnök közeli barátja, Felcsút nemrég lemondott polgármestere, Mészáros Lőrinc, hogy a közvetett érdekeltségébe került Media Services Company Magyarország Kft. (MSC) értékesíthette tavaly is az MTVA (közmédia) tévécsatornáinak reklámidejét. Az MSC ugyanis 2017-es pénzügyi eredménye alapján összesen mintegy 545 millió forint osztalékot fizet ki a cég tavalyi 294 millió forintos adózás utáni eredményéből, valamint a megelőző évi 250 millió forintos eredménytartalékba helyezett adózott eredményből, derül ki a vállalat üzleti beszámolójából.

A több mint félmilliárd forintnyi osztalékot az anyavállalat, az Atmedia kapja, melynek egyik tulajdonosa a Status MPE Magántőke Alapon keresztül Mészáros Lőrinc.

Rajta kívül szintén tulajdonos Tombor András, Habony Árpád nem hivatalos miniszterelnöki tanácsadó egykori hitelezője, aki az Orbán-kormány főtanácsadójaként is szerepelt már a sajtóban, és aki egy évvel ezelőtt felvásárolta a mandiner.hu portált is. Szintén tulajdonos egy Rákosi Tamáshoz (a TV2 igazgatósági tagjához és az IKO műsorgyártó cég egyik tulajdonosához) is köthető luxemburgi cég, a Mangusta Invest S.A is.

Az MSC 4 milliárd 688 forint nettó árbevételt ért el 2017-ben.

Ahogy arról beszámoltunk, az MSC anyavállalata, a mintegy 40 hazai tévécsatorna reklámidejét értékesítő Atmedia is jól teljesített. A cég 27,7 milliárd forint bevételt produkált 2017-ben. Igaz, ez szinte pontosan ugyanannyi volt, mint egy évvel korábban, a cég adózott eredménye viszont 1,12 milliárd forintról 821 millió forintra csökkent, de az MSC-től érkező osztalékot, illetve a leányvállalat tavalyi teljesítményét figyelembe véve lényegesen jobbnak tűnik a helyzet. Az Atmedia árulja egyébként a TV2 Média Csoport reklámidejét, de például a Story 4-től a Sony-csatornákon át a Sláger TV-ig megannyi csatorna reklámpénzei folynak át rajtuk.

Budapest, 2012. október 4.
Aula a Magyar RTL budatétényi székházában 2012. október 4-én, amelyben az RTL Klub és az RTL 2 televíziók működnek.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Brutális veszteség a TV2-nél, hatalmas nyereség az RTL-nél
A rengeteg állami hirdetés sokat segített az Andy Vajna-féle TV2 Média Csoportnak, de így is jelentős veszteséget termelt. Az RTL Magyarország viszont száguldott.

Az MTVA egyébként egy ideje már Orbán Viktor barátainak nagy megrendelőjeként működik. Korábban a 24.hu részletesen is bemutatta, a miniszterelnök barátai mekkora összegeket markolhattak fel az állami vállalattól műsorgyártás, illetve különböző más jogcímeken.

Budapest, 2016. augusztus 18.
Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter (j) átadja a Magyar Érdemrend lovagkeresztje kitüntetést Bayer Zsolt írónak, újságírónak, szerkesztőnek, a Magyar Hírlap munkatársának az augusztus 20-i nemzeti ünnep alkalmából a Pesti Vigadó dísztermében tartott ünnepségen 2016. augusztus 18-án.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Orbán emberei a közmédia nagy beszállítói között
Jut a 87 milliárdból működő állami médiavállalat pénzeiből Bayer Zsoltnak, a Fidesz-alapító publicistának, Győri Tibornak, Orbán Viktor legrégebbi bizalmasának és Kálomista Gábornak, a Fidesz-kormányok idején rendkívül sikeresen mozgó filmproducernek is.

Az MSC egy 2015-ös tender óta értékesítheti az állami médiavállalat, az MTVA tévéinek reklámidejét. Ekkor a cég még nem Mészáros Lőrincé volt, de a cég már ekkor is kormányközeli érdekeltségnek számított.

Szalay Dániel korábbi cikkei

Kiemelt kép: Mészáros Lőrinc Orbán Viktor társaságában Felcsúton a Puskás Akadémia VIP páholyában: Fotó: Karancsi Rudolf, 24.hu

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.