Média
Eger, 2016. május 26.
Andy Vajna, a magyar filmipar megújításáért felelős kormánybiztos (j) és Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója (b) a IV. Music Hungary konferencián az egri Bolyki pincészetben 2016. május 26-án.
MTI Fotó: Komka Péter

Andy Vajnáék újabb esélyt kaptak a Médiatanácstól, hiába a bíróság ítélete

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 05. 11. 15:38

A Médiatanács a héten megtalálta a módját, hogyan tarthatná bent a kormánybiztos partnerét a velencei rádiós frekvenciapályázaton a szarvashibák és a bíróság jogellenességet megállapító ítélete ellenére.
Korábban a témában:

Ahogy arról korábban beszámoltunk, tavaly októberben a Fővárosi Közigazgatási Bíróság jogerős ítélete megállapította, hogy súlyos jogsértéseket elkövetve hozta ki győztesnek az Andy Vajna kormánybiztossal szövetséges Belénessy Csaba cégét, a B&T Kft.-t a Médiatanács a Velence Meleg-hegy FM 90,4 MHz-re vonatkozó helyi rádiós pályázaton. A győztesnek nyilvánított pályázó ugyanis olyan szarvashibákat követett el a pályázat során, mint például bizonyos részeken a nem létező DJ FM-et emlegette lehetséges hálózati partnerként (a Rádió 1 helyett), illetve a pályázó több alkalommal átírta a kötelezően alkalmazandó formanyomtatványokat, valamint kimaradt a három heti műsortervből kettő.

Ezért meleg a Meleg-hegy

A Velence Meleg-hegy egy 352 méter magas hegy Fejér megyében, a Székesfehérvár közvetlen közelében található Velencei-tótól északra. Mivel ez a Velencei-hegység legmagasabb pontja, ezért a megfelelő domborzat lehetőséget nyújt, hogy egy itt elhelyezendő rádióadó segítségével a tavasztól őszig turisták által látogatott üdülőövezet térségében és annak környékén helyi rádiót sugározhasson a rádiós frekvencia birtokosa. A frekvencia értékét növeli, hogy a forgalmas M7-es autópályát is érinti a frekvencia vételkörzete. A Wikipedia alapján nevét a hegy onnan kapta, hogy fő tömegét gránit alkotja, amely rossz hővezető, és forró nyári napokon a levegő lehűlése után még sokáig sugározza a felvett meleget.

A bíróság törvénytelenséget megállapító döntése után az tűnt az egyetlen logikus lépésnek, hogy a frekvenciára ugyancsak pályázó, a Médiatanácsot a bíróságon legyőző Székesfehérvár Rádiót hozza ki a Médiatanács ezek után győztesnek, korrigálva hibás döntését. Ennek ellenére a grémium tavaly október és az e hét keddig eltelt több mint fél év alatt semmit nem tett az ügyben, nem hirdetett győztest, nem válaszolt a Székesfehérvár Rádió leveleire a törvényes határidő alatt, a frekvencia kihasználatlan volt, az állam bevételektől esett el, a pályázók pedig jogellenesen nem kapták vissza a pályázat kapcsán befizetett pénzeiket a Médiatanácstól.

Majd e héten – valószínűleg az országgyűlési választások eredményét látva –  a grémium úgy döntött, mégis folytatja a pályázatot, ám a visszás tartalmú pályázatot benyújtó B&T Kft.-t ezúttal sem zárta ki, sőt a testület úgy döntött, hogy noha minden létező hiánypótlási határidő rég lejárt már, úgynevezett „felvilágosításkérés” keretében bekér egy egyelőre ismeretlen tartalmú anyagot a kormánybiztossal szövetséges B&T Kft.-től. Ha a hibás pályázatot benyújtó kormányközeli pályázó a felvilágosításkérésnek eleget tesz, elképzelhető, hogy mégis megkaparinthatja a rádiós frekvenciát az elől a pályázó elől, akiről korábban a Médiatanács már megállapította, hogy formailag (alakilag) és tartalmilag is megfelelő pályázatot nyújtott be, és aki egyszer már bíróságra járt az ügyben az igazáért.

Az országos frekvenciáért folyó harcban is hasonló módszert alkalmaz a testület

A Médiatanács eheti ülésén egyébként az országos kereskedelmi rádiós pályázat ügye is újra előkerült. Ennek előzménye, hogy a Médiatanács még februárban kizárta a Class FM-et működtető Advenio Zrt.-t a pályázatból formai hibára hivatkozva, így egyedüliként az Andy Vajnával és Mészáros Lőrinccel is összefüggésbe hozható Hold Reklám Kft. maradt bent a pályázatban, ami annak ellenére folyik, hogy a Class FM Médiatanács elleni számos peréből több még le sem zárult. A grémium eheti ülésén azonban úgy döntött, ugyancsak felvilágosításkéréssel fordul a kormányközeli Hold Reklámhoz, akinek tehát a Médiatanács nem találta teljesen egyértelműnek a pályázatát.

A Helikon Rádió továbbra is csak ideiglenes frekvencián szólhat

A testület egyébként keddi ülésén arról is határozott, hogy a Helikon Rádió Kft. kérelmeire újabb 60 napos ideiglenes szerződéseket köt a médiaszolgáltatóval a Keszthely 99,4 MHz (Helikon Rádió) és a Nagykanizsa 95,6 MHz (Helikon Rádió Kanizsa) helyi frekvenciákra a július 14-ig terjedő időszakra, arra hivatkozva, hogy még tartanak az érintett frekvenciákhoz kapcsolódó pályázati eljárások. (A pályázati eljárást a Helikon Rádió korábban megtámadta, az ügy ezután a Kúriához került, mely ezután ideiglenes intézkedéssel felfüggesztette a rádiós pályázatot.)

A Médiatanács egyébként ugyancsak ezen a héten három rádiós médiaszolgáltatót 40-40 ezer forint bírság megfizetésére kötelezett egy-egy év eleji hatósági ellenőrzés után. A közösségi Győr Plusz Rádió kevesebb közszolgálati és helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsorszámot tett közzé a szerződésében vállaltakhoz és a médiatörvényben leírtakhoz képest. A Helikon Rádió kanizsai és egerszegi kereskedelmi rádiói pedig kevesebb szöveget, magyar zenét, közszolgálati és helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsorszámot sugároztak, a kanizsai adás pedig az ismétlések számát is túllépte a  Médiatanács határozata szerint.

A Médiatanács 100-100 ezer forintot ajánlott fel az AMIK – A Mi Kultúránk rövidfilmfesztivál legjobb magyar élőszereplős és animációs rövidfilm nyerteseinek. A május 14. és 18. közötti eseményen az alkotások a kultúra megfogalmazására, a fiatalok ahhoz való viszonyának bemutatására törekszenek majd a Budapesti Művelődési Központban.

Kiemelt kép: Fischer Gábor, a TV2 programigazgatója. Fotó: TV2 sajtóosztály
A TV2 Csoport bejelentette legújabb csatornáit
Indul a Jocky TV és a Moziverzum. Andy Vajnának az év végére már 15 tévécsatornája lesz.
Szalay Dániel korábbi cikkei

Kiemelt kép: Andy Vajna kormánybiztos, a Rádió 1, a TV2 Média csoport, a Bors, a Délmagyarország és a Kisalföld tulajdonosa. Fotó: MTI/Komka Péter

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.