Média

Százmilliókért szórnák a magyar állami tévét a tengerentúlra

közmédia. közmédia. MTI Fotó: Honéczy Barnabás
közmédia. közmédia. MTI Fotó: Honéczy Barnabás

Az MTVA (Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap), vagyis a magyar közmédia közel félmilliárd forint (plusz áfa) kifizetését tervezi, hogy az állami Duna World tévécsatorna és a Duna World Rádió adását Amerikában, Ausztráliában és Új-Zélandon is fogni lehessen a következő egy évben. Erre az Európai Unió hivatalos közbeszerzési lapjában, a TED-ben megjelent közbeszerzések utalnak.

E szerint az MTVA 122,23 millió forint plusz áfát fizetne azért, hogy 2018. június 1. és 2019. május 31. között elérhető legyen a Duna World Ausztráliában és Új-Zéland területén Free-to-Air, vagyis kódolatlanul, műholdas parabolaantennával SD (MPEG2) minőségben.

További 1.204.140 amerikai dollárt, azaz mai árfolyamon számolva körülbelül 301 millió forint plusz áfát pedig arra fordítana az állami médiavállalat, hogy az említett műsorai Észak-Amerika és Dél-Amerika területén is elérhetők legyenek.

Épp tegnap derült ki egy objektív, több héten át tartó mérés eredménye, hogy a Duna tévécsatornán látható híradónak nem igazán sikerült azonos feltételeket biztosítania a kampányban a választásokon indulóknak, és szinte csak kormánypárti megszólalók kaptak lehetőséget az adóforintokból működő tévé hírműsoraiban. A műsoridő kevesebb mint harmadában (29 százalékában) szólalhattak meg ellenzékiek, míg a műsoridő több mint kétharmadát (71 százalékát) a kormánypárti megszólalók uralták.

Kitöltetlen stáblista a Tények végén. Fotó: hvg.hu (engedéllyel)
Letompította az ellenzéket a TV2 és a Duna TV
Kiderült, hány másodperce volt az ellenzéknek az országgyűlési kampányban, és mennyit beszélhettek a kormánypártiak a TV2 Tényekben, a Duna TV Híradójában és az RTL Híradóban.
Választási műsor április 8-án a HírTv-n.
Többen nézték a választási műsorokat mint 4 éve
18 százalékkal nagyobb volt az érdeklődés idén április 8-án a különböző csatornákon futó választási műsorok iránt. Megérkeztek a Nielsen Közönségmérés átfogó adatai.

Kiemelt kép: a közmédia tévéstúdiója. MTI Fotó: Honéczy Barnabás 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik