Média választás 2018
Választási műsor április 8-án a HírTv-n.

Többen nézték a választási műsorokat mint 4 éve

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 04. 18. 16:12

18 százalékkal nagyobb volt az érdeklődés idén április 8-án a különböző csatornákon futó választási műsorok iránt. Megérkeztek a Nielsen Közönségmérés átfogó adatai.
Korábban a témában:

Mintegy 4,93 millióan láttak legalább 1 percnyi választási műsort 2018. április 8-án, az idei országgyűlési választások estéjén. A nézők átlagosan több mint 2 óra hosszan követték a fejleményeket

– tette közzé a Nielsen Közönségmérés ma. (Ezt persze befolyásolhatta az is, hogy az eredményekre órákat kell várni, mivel a Nemzeti Választási Iroda az egyes szavazóköröknél kialakult, az utcán várakozó kígyózó sorokra hivatkozva az adatokat elzárta a tévétársaságoktól is.)

A nézettségméréssel foglalkozó független cég összesített adatai alapján a 18 éves, illetve annál idősebb (18+) tévénézők körében igen nagy volt az érdeklődés a választási eredmények iránt 2018. április 8-án.

Este 7 óra után egészen az eredmények késő esti kihirdetéséig és a beszédekig a választási eseményeket közvetítő csatornák (M1, ATV, EchoTV, HírTV, RTL Klub és TV2) együttes nézőszáma átlagosan 2,146 millió fő volt, ami 18 százalékkal magasabb mint a négy évvel ezelőtti választások estéjén, 2014. április 6-án.

Idén a felnőtt tévénéző közönség több mint fele (55,5 százaléka) kísérte figyelemmel a fejleményeket ezen csatornák egyikén 19 óra és éjfél között. Ez az arány egy átlagos napon inkább az általános szórakoztató csatornákra jellemző, de ezúttal a képernyők előtt ülő nézők mindössze 19 százaléka választotta ezt a tematikát, és további 9,5 százalék valamely filmcsatornán talált számára vonzó műsorokat. A többi tematikához tartozó csatornák (életmód, ismeretterjesztő, sport, zene, egyéb + DVD/videó) a közönség fennmaradó 14 százalékán osztoztak.

A választási műsorok összesen 4,93 millió nézőt értek el legalább 1 perc erejéig ebben az 5 órás idősávban, és átlagosan 2 óra 10 percet töltöttek el az érintett csatornák valamelyikén. Közülük minden negyedik néző töltött el legalább 2 órát a választási közvetítések nézésével megszakítás és elkapcsolás nélkül, derül ki a nézettséget a kutatásban résztevő háztartásokban műszerrel (speciális távkapcsolóval) mérő Nielsen Közönségmérés Kft. statisztikáiból.

Péterfi Judit
Péterfi Judit is távozik a HírTV-től
A Riasztás és a Privátszféra műsorvezetőjén kívül a kereskedelmi igazgató is elmegy. Eközben Tarr Péter vezérigazgató-helyettes cáfolja, hogy felajánlotta volna a lemondását.

Kiemelt kép: Választási műsor április 8-án a HírTv-n.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.