Média

Közösen képez kommunikációs szakembereket az MRSZ és a Metropolitan Egyetem

Kreatív event menedzsment képzést indít a Magyar Reklámszövetség és a Budapesti Metropolitan Egyetem, hogy ezzel is támogassák a gyakorlati szakemberképzést a kommunikációs iparág egyik legdinamikusabban fejlődő területén.

Kreatív Event Menedzser végzettséget szerezhetnek a hallgatók a Budapesti Metropolitan Egyetem (a volt BKF, mely ma már METU) és a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) együttműködésének köszönhetően. Olyan tárgyakat, ismereteket tanítanak majd mint például a kreativitás – elmélet és gyakorlat; eseménymarketing; a rendezvénymenedzsment alapjai; eseménykommunikáció; EU projektmenedzsment; művészeti eseményszervezés; fesztiválturisztikai ismeretek; médiaesemények és eseménysorozatok; eseményszervezés és gasztronómia; rendezvény-protokoll.

Az MRSZ szakmai támogatásával induló képzés október 8-án indul, időtartama két félév. Ez összesen 180 tanórát jelent szombatonként, esetenként péntek délután. Az oktatásra szeptember 15-ig lehet jelentkezni, a tandíj 185 ezer forint, valamint további 5 ezer forint extra költség.

A képzés szakvezetője, dr. Dér Csaba Dezső PhD, a Marketing Intézet docense lett.

Vitathatatlanul egyre nagyobb szükség van arra, hogy szakképzett szervezői legyenek mind a kisebb, mind pedig a nagyobb közönséget vonzó eseményeknek. A mai rendezvényszervezőtől a piac, illetve a megbízó már nem csupán programszervezést vár el. A szervezőnek kreatív ötleteket kell kidolgoznia, és képesnek kell lennie annak kivitelezésére, egy esemény, vagy eseménysorozat teljes körű és szakszerű menedzselésére is. Ehhez, a készségek fejlesztésén túlmenően, el kell sajátítania a szakterülethez szorosan kapcsolódó BTL marketingkommunikáció legújabb nemzetközi és hazai trendjeit, és nem utolsó sorban ismernie kell azokat a vállalkozásokat, intézményeket és személyeket, akik ezen a területen folyamatosan példaértékű tevékenységet látnak el.

A reklámipar legátfogóbb szervezete, a több mint 40 éves Magyar Reklámszövetség stratégiai fontosságúnak tartja a különböző szakterületeken a gyakorlat orientáltságú szakképzést. Az MRSZ ezzel az együttműködéssel szélesíteni kívánja az oktatási programjainak sorát a Szövetség online tagozata, az IAB (Internet Advertising Bureau) szervezésében már évek óta sikeresen működő Digitális Mesterkurzus képzés, és az Independent Media Education Centerrel közös marketing- és PR kommunikációs képzés mellett.

Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke hangsúlyozta:

Egy rendezvény a legmélyebb benyomást adhatja a márka és a fogyasztó közötti kapcsolatban, így az egyes cégek ma már tudatosan kiemelt hangsúlyt fektetnek a személyes élményen alapuló eseményeiknek. A reklámipar egyik legdinamikusabban fejlődő területe éppen ezért a rendezvényszervezés. Az event management szakember-utánpótlása azért roppant fontos, mert a korszerű, egyedi igények itt perceken belül az eddig átélteket, látottakat felülmúló elvárássá avanzsálódnak.

Az idei képzés indulása előtt az egyetem egyébként Nyílt Napon mutatkozik be szeptember 9-én (17 és 19 óra között), ahol bemutatkoznak az induló kurzus neves, a szakterületükön kiemelt sikereket elért tanárai is.

A képzés vezető oktatói:

  • Borsa Kata, a Magyar Fesztiválszövetség alelnöke, az Öt Templom Fesztivál programigazgatója, a Sziget Fesztivál programszervezője
  • Csíky András, a Bo Event rendezvényigazgatója
  • Dér Csaba Dezső PhD, a Budapesti Metropolitan Egyetem docense
  • Duca Andrea, Managing Partner, HD Group
  • Kádár Tamás, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda cégvezetője
  • Kepes Ágnes, protokoll szakértő, a Kepes Hostess-közvetítő Iroda alapítója
  • Korentsy Endre Dr., a Művészetek Palotájának produkciós igazgatója
  • Megyesi Nóra, Account Director, HPS Experience
  • Semsei Rudolf, a Budapest Party Service ügyvezető igazgatója
  • Szabó Veronika, Head of Social Media, HPS Digital
  • Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke
  • Zongor Attila PhD, a Kultindex ügyvezető igazgatója
  • Zsoldos Dávid, a Fidelio alapítója

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Magyarország legnagyobb magánkézben lévő felsőoktatási intézménye. A METU-n ma már két karon, négy fő képzési területen folyik képzés: kommunikáció, üzlet, turizmus és művészet. A folyamatosan bővülő magyar és angol nyelvű kínálatban jelenleg harmincegy alapszak, tizenöt mesterszak, harminckét szakirányú továbbképzés és tizenhárom felsőoktatási szakképzés közül választhatnak az egyetem iránt érdeklődők.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik