Az elmúlt évek legrejtélyesebb magyar irodalmi alakja egyértelműen Kondor Vilmos, aki első regénye, a 2008-ban megjelent Budapest noir óta sorra ontja magából a szuper köteteket, középpontjában a két világháború közti időszakban Gordon Zsigmond bűnügyi riporter fiktív alakjával.
A Bűnös Budapest-ciklus és a Szent Korona-trilógia darabjai, illetve a további művek sokszor alig néhány hónapos különbséggel követték egymást, arra azonban azóta sem derült fény, hogy
Ezeket az évről évre egyre feszítőbbé váló kérdéseket talán még hosszú időn át nem lehet megválaszolni, az RTL riportere, Szondi Vanda 2019-ben azonban megpróbálta a lehetetlent, és tévéinterjút kért az írótól.
Az akkor még elzárkózott a dologtól, nemrégiben azonban mégiscsak megszületett az ötven perces anyag, ami
Néhány részletre persze a hatperces előzetesből is fény derül – így többek közt arra, hogy az író
- korai művei egy befőttesüvegben lényegültek át pernyévé,
- azért rejtőzködve írja ezeket a regényeket, mert nem szereti a szerzői és személyi kultuszt, a magánéletét pedig élénken és erőteljesen szeretné megőrizni
- az első regényben kifejezetten kekec alaknak tartotta Gordont, sőt, nem is szerette,
- nem csak személyes körülményei miatt nem él már Budapesten, de azért is, mert annak számára legszebb, legérdekesebb és legvonzóbb időszaka úgy tizenöt évvel ezelőtt lezárult.
A film készítésekor a stáb számos részletre ügyelt – derül ki az RTL anyagából –, hiszen az interjú helyszínei mind fontosak Kondor számára, az operatőr és a hangmérnök pedig figyelt arra, hogy sem a felvételi szögek, sem a hang ne segítsen azonosítani az írót.