Kultúra

Egyelőre bukásra áll az új Mission: Impossible

UIP Duna
UIP Duna

A Mission: Impossible – Leszámolás – Első rész nyerte a hétvégét a mozijegypénztáraknál, és a nemzetközi piacon is pompásan szerepelt. Ám a film ezzel együtt is bukásra áll, olyan drága volt ugyanis, hogy még az impozáns nemzetközi bevételei – melyek jelenleg kétszázharmincöt millió dolláron állnak – sem biztos, hogy elegendők lesznek arra, hogy a film elkészültének és promóciójának költségét kihozzák nyereségesre.

A huszonhét éves Mission: Impossible-franchise hetedik filmje az eleve drága, sok helyszínen zajló forgatások, az extrém kaszkadőrmutatványok, a Tom Cruise életével játszó akciójelenetek és a többi hasonló készítési költség mellett a covid miatti leállások, majd a járványügyi biztonsági előírások extra költségeit is viseli, így a jelenlegi tudásunk szerint több mint kétszázkilencvenegy millió dollárba került csak a gyártás, amire még rájön a tekintélyes promóciós költség.

A film dolgát nehezíti, hogy úgy kellene továbbra is szépen termelnie a jegypénztáraknál, hogy most következik az idei év eddigi legfontosabb mozis hete: ezen a héten kerül ugyanis mozikba az önmagukban is komoly fegyvertényt jelentő, ráadásul gyönyörűen összefonódott marketinggel is megtámogatott, Christopher Nolan-féle Oppenheimer és Greta Gerwig neonpink őrülete, a Barbie.

A franchise története ugyanakkor bizakodásra ad okot: a legutóbbi Mission: Impossible-film is viszonylag visszafogott nyitóhétvégét mutatott, pláne a hazai piacokon, ám a nemzetközi közönség – amely a franchise filmjeinek nagyjából hetven százaléknyi bevételéért felel – és a viszonylag hosszú mozis forgalmazás nem csupán behozta a kezdeti hiányosságokat, de rekordot jelentő hétszázkilencvenegy millió dolláros összebvételt hordott össze végül a 2018-as Utóhatás alcímű filmnek.

Hogy hogyan szerepel a mérsékelten lelkes kritikákat kapott legújabb kalandjával Ethan Hunt a Barbenheimer-jelenséggel szemben, az a következő hetekben kiderül.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik