Ha a videoklip kifejezést halljuk, akkor a legtöbben a különböző zenei csatornákon megállás nélkül futó rövid filmekre gondolunk, amik egy legfeljebb néhány évtizeddel ezelőtt született dalt próbálnak kiegészíteni, pedig klipet nem csak XX. és XXI. századi zenékhez lehet kapcsolni – ilyen kivételt jelent a Reisz Gábor filmrendező és egy csapatnyi fiatal barokkzenész közös munkájaként született Orfeo a konyhában, ami nyolc perc alatt, modern filmes eszközökkel értelmezi újra az első modern értelemben vett opera, Claudio Monteverdi 1607-ben bemutatott L’Orfeo-jának prológusát.
A Friedenthal Zoltán, Takácsy Réka és Kalafszky Adriána énekesnő főszereplésével, valamint a magyar régizenei élet meghatározó fiataljainak közreműködésével született anyagot a lakáskoncertek és a baráti zenélések ihlették – derül ki a készítők közleményéből –, de tagadhatatlan, hogy az elmúlt évben megszokottá vált online klasszikus zenei koncertek is fontos inspirációs forrást jelentettek.
A valódi régizenei slágernek számító nyitó fanfár után a filmben a Zene múzsája tűnik fel, aki a zene – többek közt a főszereplő Orfeuszt is természetfeletti tettei megvalósításában segítő –
A stáb által közösen kidolgozott vizuális koncepció lényege a klasszikus zenéhez sokak által társított festményszerű világ modern eszközökkel való bemutatása volt, így egy teljesen hétköznapi helyszínen, főleg az ott található tárgyak segítségével oldották meg a forgatást, aminek eredményeként egy nem csak Magyarországon, de világviszonylatban is ritkán látható igényességű, a XXI. század emberéhez kapcsolódni vágyó film született, ami olyan rétegeket szólít meg, akik
A készítők igyekeztek elszakadni a jól ismert Orfeusz-történettől, ami szemmel láthatóan kitűnően sikerült is, hiszen a bízni nem képes férfi története egy párkapcsolati válság szürreális utazásaként jelenik meg.