Ha nem tudnánk, hogy a héten mozikba kerülő Átejtve (Overboard) egy legendás romkom felújított változata, elmehetne egy közepes vígjátéknak, de Goldie Hawn és Kurt Russell nélkül ez a film csak egy langymeleg izé, ami sosem érhet fel az eredetihez. Eleve nincs is kémia a szereplők között, pedig Anna Faris és Eugenio Derbez karaktere elvileg őrülten egymásba szeret, miközben egy tanulságos tanmese az egész a férfi és nő nem létező klasszikus feladatairól. Nem az ő hibájuk, hogy ilyen gyenge a romantikus szál, a készítők túl nagy fába vágták a fejszéjüket, hiszen Hawn és Russell több mint 30 éve tartó kapcsolatát nem lehet csak úgy überelni.
Sajnos nem túlzás, hogy a filmhez hozzátartozik az 1987-es Átejtve bulvároldala. Goldie Hawn két válás és két gyerek után a ’80-as évek elején beleszeretett Kurt Russellbe. Már lassan 40 év telt el az első randijuk óta, de még mindig szerelmes pólóban járnak, és megnézik az ágyban azt a közös filmjüket (pont az Átejtvét), amikor még friss szerelmesek voltak. Az Átejtve című vígjátékon éppen ez a szenvedély látszik, amit nem lehet leutánozni.
Az eredeti és a 2018-as reboot nem sokban különbözik, szinte ugyanazok a párbeszédek zajlanak le, csak a nemi szerepek cserélődtek le, az Így jártam anyátokkal sorozat több részének a rendezője, Rob Greenberg modernizálta a felállást. Adott egy dúsgazdag barom, Leonardo (Eugenio Derbez), aki életében nem tett arrébb egy fűszálat sem, az a fajta pasi, akinek még a gatyáját is a személyzet tolja le a vécében. Leonardo ideje nagy részét a jachtján tölti gyönyörű nők gyűrűjében, az alkalmazottait nem veszi emberszámba, csak az arany pezsgője és a kockái számítanak a hasán. A férfi egy mexikói építési vállalat örököse, a világ harmadik leggazdagabb emberének a fia a történet szerint, szóval nincs túl sok gondja az életben, nincs normális értékrendje, nem tudja az átlagos problémákat mihez viszonyítani. Ez persze csak akkor ütközik ki, amikor a jachttal kikötnek, és egy takarítóra van szükség a hálóban. Ekkor jön Kate (Anna Faris), aki nem hajlandó minden szóra ugrani. Az elkényeztetett örökös viszont úgy hálálja meg a kemény munkát, hogy kihajítja a nő munkaeszközeit az ablakon.
Kate ott marad pénz és munka nélkül, három gyerekkel, de ekkor látja meg, hogy a gonosztevő Leonardo balesetet szenvedett, amnéziával fekszik a helyi kórházban, és azt sem tudja, kicsoda. Kapóra jön az emlékezetkiesés, Kate ugyanis megleckézteti és átneveli a férfit. Előadja, hogy az ő drága, iszákos, három állásos férjét találta meg a rendőrség, és már nagyon várják otthon a lányok. Kate éppen egy vizsgára készül, jól jön a segítség, halálra melóztatja Leonardót, kitakaríttatja vele a lakást, megfőzeti a vacsorát, szinte a szemét milliárdost sajnáljuk meg. A viszontagságok közben egyre közelebb kerülnek egymáshoz, ki nem találná senki, mi lesz a film vége. Persze nem a kiszámíthatatlanságot várja az ember az Átejtvétől, csak egy közel kétórás szórakozást. A vígjáték kedves, ráadásul pozitív üzenettel bír: nem feltétlenül a nő feladata a házimunka, egyszerűen is lehet boldogan élni, a család fontosabb a pénznél, és együtt mindent át lehet vészelni.
A főszerepet az az Anna Faris kapta, akit a legtöbben vagy Chris Pratt volt feleségeként vagy A házinyuszi című filmből ismernek. Partnere pedig Mexikó első számú kedvence, az arrafelé szupersztár Eugenio Derbez lett. Rá talán a Hogyan legyél latin szerető című vígjátékból emlékezhet az európai közönség még pocakkal, de jó eséllyel ez pár év múlva változhat, Derbez lassan, de biztosan tör be az amerikai piacra. Az Átejtvében rajtuk kívül még ott van Eva Longoria is, aki szépen erősíti a latinos vonalat a filmben. Az ötlet tényleg jó, az alapsztorira a kedves a legjobb szó, de még mindig inkább az 1987-es Átejtve marad az etalon, inkább azt érdemes választani.
Átejtve (Overboard), 2018, 112 perc, bemutató: 2018. május 31. 24.hu: 4/10