A mozit még nem kell temetni – véli Körösvölgyi Zoltán, a Budapest Film Zrt. igazgatóságának elnöke. Összefogással, jó reklámokkal még a vidéki filmszínházak is megmenthetőek lennének. A médiaszakember úgy gondolja, hogy a mozinak kellene átvennie a ma már nem igazán működő közösségi házak szerepét. “A mozi legyen közösségi élmény, közösségi tér. Minden mozinak megvan a saját stílusa, törzsközönsége, mindenki találhat a hangulatának, személyiségének megfelelőt” – mondta.
Ugyanakkor elismerte, hogy a mozik váltás előtt állnak, a jelenlegi gyakorlat idejétmúlt. Fontos, hogy a mozizás élmény legyen, nagy szükség lenne például kibővített filmklubokra. Körösvölgyi szerint a jövő a párhuzamos valóságoké: ugyanaz az ember lehet, hogy két-három platformon (moziban barátokkal, útközben az iPad-jén vagy a tévében) is meg fog nézni egy filmet.
Beetetés grátisz filmekkel
A hazai filmterjesztés legnagyobb réme még mindig a kalózpiac. A beszélgetés résztvevői kíváncsian várják, hogyan végződik a torrentekkel vívott jogi küzdelem, hiszen külföldön a nemrégiben bevezetett szabályozások új életet leheltek a haldokló iparágba. Addig is ki kell találni valamit, hogy jogtiszta tartalomfogyasztásra neveljük a mindent ingyen akarókat.
A szakértők azt is elképzelhetőnek tartják, hogy oldalaikon – a reklámbevételeknek köszönhetően – bizonyos filmek előbb-utóbb ingyen is elérhetőek leszek, így azokat is sikerül majd bevonni a legális filmfogyasztásba, akik nem hajlandóak a pénztárcájukba nyúlni egy-egy film miatt.
Csábítsuk be a fiatalokat!
A résztvevők abban is megegyeztek, hogy a mozik az elmúlt évtizedekben elfelejtettek megszólítani újabb célcsoportokat. A fiatalok leginkább számítógépen fogyasztják a tartalmakat, a mozikat pedig a harmincas éveikben járó, felsőfokú végzettséggel rendelkező nők tartják el. “A cél az lenne, hogy őket is megtartsuk, de a fiatalokat is bevonjuk a mozizás világába” – mondta Körösvölgyi Zoltán.
Szerinte nem igaz, hogy a fiatalok nem hajlandóak fizetni semmiért – ami érdekli őket, azért bármennyit hajlandóak fizetni. Az olyan események például, mint a Moziéjszaka, ahol háromezer forintért este hattól reggel hatig mindenki annyi filmet nézhet meg, amennyi jólesik, a tinédzserek között is vonzóvá tehetik a közösségi szórakozásnak ezt a fajtáját.