Éjsötét árnyék
Tim Burton régóta bensőséges kapcsolatot táplál a holtakkal, szeret elmatatni éjfekete árnyak közt, szeret együtt dolgozni Johnny Depp-pel, aki mostanság amúgy egyre kevésbé emlékeztet a hajdani szívtipróra. Most épp a sminkes is rásegített erre, nagyjából leporolta a Sweeney Toddban látott Deppet, hogy összevegyítse a 70-es évekkel – ugyanis a 18. században elátkozott földesúr épp ekkor kell ki sírjából, hogy a diszkóláz kellős közepébe csöppenjen. A birtokon ugyanis mísz angol utódok élnek Helena Bonham Carterrel az élen, de a többi családtagot is egy Chloe Grace Moretz, Michelle Pfeiffer (aki amúgy tényleg kísérteties a plasztikai műtéteivel) alakítja, és akkor még nem szóltunk a legcsúnyább rocksztárról, Alice Cooperről – így két eset van, Burton filmje vagy szimpla ujjgyakorlat, Csinibaba angol módra, de akkor is kilóg az átlagból, vagy telitalálat, új Charlie és a csokigyár, és akkor meg még inkább. Valami ki fog lógni, ha más nem, egy kéz a koporsóból.
Asszonyok kútja
A mese köntösében beszél ez a vígjáték egy kényes kérdésről: a nők szerepéről az arab kultúrában (mert ez nem vallási, inkább kulturális kérdés). Tudjuk, sok arab (és egyébként nem arab muzulmán) országban a nők másodrendű emberek, nem tanulhatnak, nem dolgozhatnak, nem mutathatják az arcukat (így ez a film szinte erotikus filmnek számít, annyi fantasztikusan szép női arcot láthatunk benne) – erre is válasz ez a történet. A kis afrikai faluban hagyományosan a nők hordják a vizet a kútról, s amikor már a sokadik baleset történik, a férfiak akkor sem akarják átvállalni a feladatot. A nők sztrájkba kezdenek tehát a házasélet terén (ahogy azt amúgy egy bizonyos Arisztophanész nevű úr már megírta a Lüszisztraté című pajzán komédiájában), hogy a férfiakat rábírják a változtatásra. Megindul a nemek közti csatározás. Az egészben pedig az a szép, hogy a tavalyi cannes-i filmfesztiválon Arany Pálmára jelölt film rendezője Radu Mihaileanu román, aki az Életvonat című filmet is csinálta.
Itt tekinthető meg a film előzetese!
Nathalie második élete
Egyet mondok: Audrey Tautou. Sokak most bezárják az számítógépes ablakot, és 1, legyintenek, hogy nekik nem kell ez a kis tündibündizős, túlédesített nőcske 2, nekiállnak jegyet foglalni. A többiek részére: Nathalie munkamániás, mióta férje autóbaleset áldozata lett. Főnöke nagy nőcsábász, de Nathalie kifog rajta, a nő elérhetetlen. Ám amikor egy svéd kolléga az alagsorból valamiért beállít a nőhöz, az valósággal lerohanja az idegen kissé kopaszodó, kissé furcsán öltöző férfit. És ez beindítja a történet menetét. Kicsit vontatottan induló romantikus film tipikusan francia szempontok alapján, ahol a – sajnos – kissé öregedő Tautou a szokásos formáját hozza, de az igazán jó vicceket a svéd kollégát alakító Francois Damiens-nek köszönhetjük.