A jövő év második felétől folyamatosan érkezik Budapestre az a 60 darab új Škoda-Solaris trolibusz, amelynek beszerzéséről szerdán dönt a Fővárosi Közgyűlés. A 26 darab villamost valamivel később, 2019 első felétől kezdi szállítani a gyártó CAF; a járművek az előírt próbafutások után állhatnak majd forgalomba – közölte a BKV-Figyelő kérdésére a BKK.
Az új villamosokkal a kispestiek és a pestszentlőrinciek járnak majd a legjobban, a 21 darab rövid CAF villamos egy részét ugyanis az 50-es vonalon tervezi forgalomba állítani a BKK. A villamosfejlesztés részeként ezen a vonalon négy megálló akadálymentesítését is elvégzik, bár azt azért hozzá kell tenni, hogy az 50-es villamos 20 megállójának ez mindössze az ötöde – persze kezdetnek ez is valami.
A többi rövid villamos a BKK tervei szerint a fonódóra kerül, mint írták,
“a jelenleg alacsonypadlós járművekkel kiszolgált 17-es és 19-es vonalakon kívül az 56/56A vonalakon is tervezzük az új járművek üzembe állítását.”
Az öt darab hosszú CAF villamos az 1-es vonalra kerül, ahol jelenleg már 12 ugyanilyen típusú alacsonypadlós jármű szállítja az utasokat.
A 29 szóló és 31 csuklós Škoda-Solaris troli forgalomba állítása sokat dob a budapesti trolihálózaton, ennyi jármű beszerzése után a busz-villamos-troli hármasból várhatóan a trolihálózat kerül a legközelebb a teljes akadálymentesítéshez, legalábbis ami a járműveket illeti.
“Az új járművek érkezésével párhuzamosan a BKV-nak lehetősége nyílik régebbi, magas padlós és légkondicionáló nélküli járművek leállítására, amelyek pontos típusáról és darabszámáról egyelőre még nincs döntés”
– írta a BKK.
Amint azt a napokban megírtuk, az új trolik és villamosok mintegy 28 milliárd forintba kerülnek, az összeg 99,44 százalékát az Európai Unió fizeti.