Az Invitech szakmai blogján kiemelt néhány gyakran előforduló üzleti példát – legyen szó régiós cégről vagy egy kisebb webshopról.
Erős központ sok telephellyel
Erre a modellre jó példa egy autókereskedés, amelynek ugyan több telephelye van országszerte, de a központ (amely üzemelhet akár egy adatközpontban is) kiemelt szerepet játszik a cég mindennapi életében. Általában innen üzemeltetik a szervezet központi weboldalát, rajta azzal a konfigurátorral, amellyel bármely vásárló összeállíthatja virtuálisan az új autóját. Az egyes telephelyeknek lehet ugyan önálló honlapja, jellemzően egy egyszerűbb, statikus oldal, amely a konfigurátor felé tereli a látogatókat.
Ebben az esetben olyan rendszert érdemes felépíteni, amelyben a központ egy nagyobb sávszélességű, nagy rendelkezésre állású hozzáférést vásárol, szélessávú kijárattal az internet felé, ahol egy központi szervert üzemeltet. A telephelyeken viszont az alacsony adatforgalom miatt elegendő kisebb sávszélesség is.
Középvállalat nemzetközi kapcsolatokkal
Idetartozik például egy multinacionális cég magyar leányvállalata vagy egy erős, külföldi piacokkal is intenzív kapcsolatot ápoló hazai vállalkozás. Ezek a vállalatok a termékgyártás, szolgáltatásnyújtás, marketing, üzleti tervezés és beszámolók készítése kapcsán nagy mennyiségű adattal dolgoznak.
Akár egy külföldi központtal kell egyeztetniük, akár ők maguk látják el ezt a feladatot, biztosan rendszeresen kell nagyméretű fájlokat küldeniük és fogadniuk. Ezért nekik letöltési és feltöltési irányban egyaránt nagy sávszélességű, stabil és biztonságos internet-hozzáférésre van szükségük.
Ahol a mobilitás a fontos
Tovább árnyalja a képet, ha az előbbi példában szereplő cég vezeték nélküli irodákban szeretne dolgozni, továbbá vásárlói számára ingyenes wifit kíván nyújtani az üzleteiben. Természetesen ebben az esetben szükség van egy központi, nagy sávszélességű internetkapcsolatra (például bérelt vonal formájában), ugyanakkor nagy hangsúlyt kell fektetni a megfelelő vezeték nélküli hálózat kiépítésére. Olyanra, ami biztonságos, tudja kezelni a nagy mennyiségű kapcsolódást, biztosítja a megfelelő sávszélességet, ugyanakkor szűri a nem kívánatos tartalmakat is, hogy például ne filmletöltésre használják az áruház wifijét.
Webáruház szezonális csúcsokkal
A legtöbb kereskedelmi tevékenységnek vannak időszaki csúcsai, leginkább évszakok, ünnepek – most éppen a magunk mögött hagyott karácsonyi csúcsidőszak –, akciók vagy éppen törvényi szabályozás miatt. Mindenki tapasztalta már, hogy a webshopok nem minden esetben bírják a rohamot, ha a kereskedők rosszul mérték fel a várható tömeg méretét, vagy nehezen bővíthető rendszerrel rendelkeznek.
Ennek a problémának a megoldására létezik olyan szolgáltatás, melynek segítségével a webáruház a váratlan forgalomnövekedés esetén haladéktalanul meg tudja növelni az internetcsatlakozása sávszélességét anélkül, hogy egy nagyobb hozzáférési csomagra kellene váltania. Másrészt az e-kereskedőknek kiegészítő szolgáltatásként érdemes lehet az úgynevezett elosztott szolgáltatásmegtagadás, vagyis DDoS támadások elleni védelmet is igénybe vennie. További részletekről az Invitech blogján olvashat.
Kiemelt fotó: Thinkstock