– Hogyan látja, a kialakult helyzet mögött a bankok felelőtlensége áll?
– Az eddig bekövetkezett négy nagy, valamint a kisebb publicitást kapott regionális, kisbanki csőd rámutatott arra, hogy azt a rendszert, amelyben a globális pénzügy az elmúlt években működött, korrigálni, vagy legalábbis újra kell gondolni. Nehéz meghatározni, hogy kié a felelősség: a bankoké, amelyek nagy volumenben – sok esetben alapos ellenőrzés nélkül – helyeztek ki hiteleket, a hiteligénylőké, akik erőn felül vállaltak anyagi terheket, esetleg a szabályozó- és felügyeleti hatóságoké, amelyek szigorúbb hitelezési feltételeket is előírhattak volna. A felelősség egyébként valószínűleg mindenkié, hiszen a gazdasági szakértők már évekkel ezelőtt jelezték a rendszer gyengeségeit, és régóta beszélünk a nem fenntartható növekedés veszélyeiről.
– Önöknél melyek a legfontosabb témák a CSR-téren napjainkban, mennyire figyelnek oda az amerikai válság kapcsán felmerülő kérdésekre?
– Mivel a válság várhatóan régiónk gazdaságára is hatást gyakorol, értelemszerűen figyelemmel kísérjük az ezzel kapcsolatos történéseket. Ugyanakkor a Budapest Bank mindenkori növekedési stratégiáját a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembevételével alakítja, így nem látunk okot aggodalomra.
– A Budapest Banknál melyek a felelős működés legnagyobb kihívásai?
– A társadalmi felelősségvállalás nem egyszerűen egy program, hanem a teljes működésünket átható szemléletmód, amelyhez külön aktivitások is társulnak. Így a CSR szempontrendszerének megszilárdítása a belső vállalati kultúrában minden vállalat számára kihívást jelenthet. A 2008 májusában meghatározott lényegre törő értékeink (egyenesség, egyszerűsítő gondolkodásmód, átláthatóság, ügyfélközpontúság, értékteremtés) megvalósításához elengedhetetlen az egységes vállalati kultúra kialakítása, ezért fontos annak folyamatos fejlesztése, erősítése.