A sikeres üzlet alapja nem más, mint az ár. Mert gyengébb minőségű terméket is eladhatunk, még ki is kielégíti a fogyasztó igényeit, ha megfelelő szám szerepel a számla végén, és persze egy luxusautó is okozhat csalódást, ha az árcéduláján vastagon fogott a ceruza.
Kevés az árral foglalkozó szakirodalom, még kevesebb az árat a vállalat egésze szempontjából elemző, rendszerbe helyező mű, amely példák, esettanulmányok segítségével illusztrálja, hogy az elmélet hogyan is működik, működhet a gyakorlatban. Rekettye Gábor, a Pécsi Tudományegyetem tanszékvezetője sokrétű könyvet írt: elméleti szempontokból elemzi az árfunkció fontosságát a gazdaságban, a vállalatok életében, bemutatja a különböző árképzési módozatokat, igyekszik rávilágítani az árak hagyományos, költség- és nyereségalapú képzésének elavultságára és buktatóira.
A legfontosabb rész azonban minden bizonnyal az a hat fejezet, amely az árstratégiákat, az ár és a minőség összefüggéseit, az árstruktúrákat és az árak differenciálását tárgyalja. Gyakorlati tanácsokat is kaphatnak azok, akiknek gyakran kell ártárgyalásokon részt venniük.
Rekettye Gábor korábban maga is vállalati felsővezetőként dolgozott, azóta pedig oktatói, tanácsadói minőségében vesz részt tárgyalásokon. Az ott szerzett tapasztalatokat megosztja az olvasóval, s a könyv utolsó fejezeteiben olyan eseteket ír le, amelyek tanulságai mind a közszolgálatban, mind a versenyszférában dolgozók számára hasznosíthatók.
Rekettye Gábor: Az ár a marketingben, KJK Kerszöv, 2004