A taszári Kapos bázisrepülőtér ingatlanegyüttesének hasznosítására irányuló pályázatot előreláthatólag 2008 őszén elindítja a a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács.
Külföldiek is érdeklődnek
A jelentkező magyar tulajdonú cégek mellett jelentős számú külföldi székhelyű, illetőleg hátterű társaság is szerepel. Több közülük tőkeerős szakmai befektető, amely komoly referenciákkal rendelkezik az ingatlanfejlesztések, köztük repülőtér-fejlesztés, -üzemeltetés, illetőleg ipari parkok, logisztikai központok létesítése vagy kezelése területén.
A jelentkezések egy részét tanácsadó cégek nyújtották be, melyek a projekt megvalósításához hatékony konzorcium létrehozatalát irányozták elő.
Logisztikai központ lehetne
A jelentkezésekből kitűnik: az érdeklődő befektetői körök az ingatlanok hasznosításában, illetve a cargo repülőtér mellett intermodális logisztikai központ létesítésében gondolkodnak, és további funkciók betelepítését is megvalósíthatónak, szükségesnek tartják.
Az MNV honlapján olvasható tájékoztató szerint a 2005-ig katonai hasznosítású repülőtér fejlesztésének célja első lépésben egy európai jelentőségű interkontinentális cargo repülőtér kialakítása, és ezen keresztül a térség gazdasági fejlesztése. Ennek fontosságára tekintettel a kormányfő 2006-ban miniszterelnöki biztost nevezett ki Kolber István személyében.
Az eddig felmerült hasznosítási lehetőségek szerint az előzetes koncepció és megvalósíthatósági tanulmány alapján évi 650 ezer tonna légiáru-kapacitás kiépítése mintegy 25-30 milliárd forintba kerülne. Összehasonlításul: a budapesti ferihegyi repülőtér légiáru-forgalma 2007-ben 58 885 tonna volt a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. adatai szerint.