Az összesen hatvan elővárosi motorvonat szállításáért folyó verseny első – azóta a Közbeszerzési Döntőbizottság (KD) által érvénytelenített – eredményhirdetésekor a svájci Stadler AG mögött második helyre rangsorolt járműgyártó a lap értesülései szerint kedden tíz kérdésből álló levelet juttatott el a MÁV Rt. vezetésének. A cég a többi között a vasúti társaság válaszaitól teszi függővé, hogy folytatja-e a tárgyalásokat a százmilliárd forintot meghaladó összértékű motorvonattenderen, vagy ajánlata újrafogalmazása helyett jogi lépéseket tesz.
A MÁV, illetve az elővárosi vonalakra szánt motorvonatok szállítási jogának megszerzéséért versenyben lévő két járműgyártó a múlt pénteken elvben arról állapodott meg, hogy tárgyalásaikat május 11. után folytatják, és május 18-án benyújtják végső árajánlataikat. A Bombardier azonban már a múlt héten egyértelművé tette, hogy német vezetése csak a tárgyalások folytatására kijelölt időpontban, szerdán jelenti be, hogy elfogadja-e a MÁV feltételeit a pályázat folytatására.
A lap információi szerint a kanadai tulajdonban lévő német vasúti járműgyártó a többi között arra szeretne választ kapni, a MÁV hajlandó-e tisztázni a verseny értékelésében már korábban kifogásolt elemeket. A motorvonattender folytatása szempontjából azonban ennél is fontosabb lehet, hogy a pályázóknak van-e érvényes ajánlatuk, és ha van, ezek felhasználhatóak-e az értékelés megismétlésére. Ezeket az ajánlatokat ugyanis egyes értelmezések szerint a KD a tender utolsó szakaszával együtt megsemmisítette.
Kínaiak nyomulnak a Liszt Ferenc repülőtér környékén, hogy uniós hídfőállást építsenek
A budapesti reptér az e-kereskedelmi áruk szállításának, vámkezelésének az egyik legforgalmasabb európai csomópontja lett a koronavírus-járvány óta. A drasztikusan megnőtt csomagmennyiség egyre gyakrabban okoz káoszt a csomagküldő cégek szolgáltatásában, miközben a kínai csomagok kézbesítése igen hálátlan feladat.