Egyetemi hallgatók és ambíciózus pályakezdők vehetnek részt a német McKinsey & Company és a manager magazin által rendezett CEO of the future online esettanulmány versenyen. A már hagyománnyá vált vetélkedőn a jövő vezérigazgatóját keresik.
Idén egy virtuális gyógyszercég stratégiájának kidolgozásával bizonyíthatják vezetői képességeiket a 32 év alatti jelentkezők. Érdemes benevezni, nemzeti hovatartozástól függetlenül, hiszen az értékes díjak mellett nemzetközi kapcsolatokra is szert tehetnek azok, akik felkeltik a zsűri érdelődését.
|
Az idei verseny első része a virtuális CardioChem gyógyszeripari vállalat vezetői székébe ülteti a résztvevőket, akiknek a szívinfarktus gyógyítását forradalmasító új gyógyszert kell bevezetniük a piacra. A személyi számítógépre tervezett stratégiai „játék” az igazi üzleti életet szimulálja, döntésekkel, költségszámításokkal, dinamikusan változó piaci feltételekkel. Az nyer, aki minél magasabbra tudja feltornázni a CardioChem részvényeinek árfolyamát. Ehhez természetesen az kell, hogy az új gyógyszer igazán nagyot „szóljon” a piacon.
Az verseny internetes oldalán jelentkezők postán kapják meg a játékot tartalmazó ingyenes CD-t, a feladatokat pedig november 5. és december 30. között kell megoldaniuk. Az első forduló lezárásaként a résztvevőknek 2004. december 30-áig fel kell tölteniük a verseny honlapjára írásban megfogalmazott stratégiájukat csakúgy, mint az általuk végső eredményként kitűzött részvényárfolyamot és az önéletrajzukat. A üzleti világban jól ismert nemzetközi szakemberekből álló zsűri e három tényezőt értékelve dönti el, kik kerülhetnek be a „legjobb húsz versenyző” előkelő csoportjába.
|
A húsz kiválasztott előtt nyílik meg a második forduló kapuja: ők a 2005 márciusában megrendezett workshopon is részt vehetnek. Ezen a zsűri tagjai is képviseltetik magukat, vagyis a legjobbak már az üzleti világ legmeghatározóbb szereplői előtt oldják meg a helyszínen kapott stratégiai feladatokat.
Ottani szereplésük eredményeként, a zsűri döntése alapján, a legjobb öt versenyző nyerheti el a „CEO of the future” címet. De csak az első három helyezett részesül pénzjutalomban. Nyolc-, négy-, illetve kétezer eurót fordíthatnak különböző, a karrierjüket segítő tréningekre és képzésekre.
A legtöbbet a kapcsolatokkal nyernek
Ennek ellenére, akik idáig eljutnak, már nyertesnek tekinthetők, hiszen a karrierjük szempontjából a legfontosabb embereket ismerhették meg. A két évvel ezelőtti verseny zsűrijének elnöke például Jack Welch, a General Elctric azóta nyugdíjba vonult elnöke volt, akivel a workshop estéjén együtt sörözhettek a fiatalok.
Az első húsznak tehát nem kell a karrierje miatt álmatlan éjszákat eltöltenie. Innen már szinte egyenes út vezet a kihívásokkal teli, sikerekkel kecsegtető pozíciókba. Az azonnali állásajánlat sem ritka, de arra mindenképpen számíthatnak, hogy nevüket nem fogják elfelejteni sem a zsűri tagjai, sem a McKinsey munkatársai.