Pénzügy

A jövő vezérigazgatóját keresik

Egy gyógyszercég vezérigazgatójaként bizonyíthatnak a vállalati karrierre vágyó fiatalok a Mckinsey „CEO of the future" című internetes versenyén. A virtuális stratégiai játék ugródeszka lehet a nemzetközi karrierhez.

Egyetemi hallgatók és ambíciózus pályakezdők vehetnek részt a német McKinsey & Company és a manager magazin által rendezett CEO of the future online esettanulmány versenyen. A már hagyománnyá vált vetélkedőn a jövő vezérigazgatóját keresik.

Idén egy virtuális gyógyszercég stratégiájának kidolgozásával bizonyíthatják vezetői képességeiket a 32 év alatti jelentkezők. Érdemes benevezni, nemzeti hovatartozástól függetlenül, hiszen az értékes díjak mellett nemzetközi kapcsolatokra is szert tehetnek azok, akik felkeltik a zsűri érdelődését.







Óriási érdeklődés
A két évvel ezelőtti játékot óriási érdeklődés kísérte: 60 országból 18 ezren rendelték meg az első forduló CD-jét. Közülük 14 ezren részt is vettek a játékban.

Első menet: új gyógyszer a piacon



Az idei verseny első része a virtuális CardioChem gyógyszeripari vállalat vezetői székébe ülteti a résztvevőket, akiknek a szívinfarktus gyógyítását forradalmasító új gyógyszert kell bevezetniük a piacra. A személyi számítógépre tervezett stratégiai „játék” az igazi üzleti életet szimulálja, döntésekkel, költségszámításokkal, dinamikusan változó piaci feltételekkel. Az nyer, aki minél magasabbra tudja feltornázni a CardioChem részvényeinek árfolyamát. Ehhez természetesen az kell, hogy az új gyógyszer igazán nagyot „szóljon” a piacon.

Az verseny internetes oldalán jelentkezők postán kapják meg a játékot tartalmazó ingyenes CD-t, a feladatokat pedig november 5. és december 30. között kell megoldaniuk. Az első forduló lezárásaként a résztvevőknek 2004. december 30-áig fel kell tölteniük a verseny honlapjára írásban megfogalmazott stratégiájukat csakúgy, mint az általuk végső eredményként kitűzött részvényárfolyamot és az önéletrajzukat. A üzleti világban jól ismert nemzetközi szakemberekből álló zsűri e három tényezőt értékelve dönti el, kik kerülhetnek be a „legjobb húsz versenyző” előkelő csoportjába.







Kik mehetnek tovább?
A verseny második fordulójában csak a 32 évnél fiatalabbak vehetnek részt, illetve azok, akik a 2002-ben, illetve 2004-ben megrendezett versenyen nem végeztek az első húsz között.

Második menet: élőben bizonyítani

A húsz kiválasztott előtt nyílik meg a második forduló kapuja: ők a 2005 márciusában megrendezett workshopon is részt vehetnek. Ezen a zsűri tagjai is képviseltetik magukat, vagyis a legjobbak már az üzleti világ legmeghatározóbb szereplői előtt oldják meg a helyszínen kapott stratégiai feladatokat.

Ottani szereplésük eredményeként, a zsűri döntése alapján, a legjobb öt versenyző nyerheti el a „CEO of the future” címet. De csak az első három helyezett részesül pénzjutalomban. Nyolc-, négy-, illetve kétezer eurót fordíthatnak különböző, a karrierjüket segítő tréningekre és képzésekre.

A legtöbbet a kapcsolatokkal nyernek


A jövő vezérigazgatóját keresik 17

Ennek ellenére, akik idáig eljutnak, már nyertesnek tekinthetők, hiszen a karrierjük szempontjából a legfontosabb embereket ismerhették meg. A két évvel ezelőtti verseny zsűrijének elnöke például Jack Welch, a General Elctric azóta nyugdíjba vonult elnöke volt, akivel a workshop estéjén együtt sörözhettek a fiatalok.

Az első húsznak tehát nem kell a karrierje miatt álmatlan éjszákat eltöltenie. Innen már szinte egyenes út vezet a kihívásokkal teli, sikerekkel kecsegtető pozíciókba. Az azonnali állásajánlat sem ritka, de arra mindenképpen számíthatnak, hogy nevüket nem fogják elfelejteni sem a zsűri tagjai, sem a McKinsey munkatársai.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik