Az anyavállalat utasítására újabb átszervezés jöhet a magyar Tescónál. A vevőszolgálatok munkaköreit vonnák össze. A Magyar Idők szerint ez több száz dolgozót érinthet a hipermarketekben, lesz, akinek megszűnik a munkája. A lépést az anyaországban és a kelet-közép-európai Tescókban is végrehajtanák.
Magyarországon például megszűnik a vevőszolgálati specialista munkakör, az átszervezés leépítést is magával hozhat – írja a lap londoni forrásból. A múlt héten Angliában bejelentették, tovább egyszerűsítik a működést a hatékonyság növeléséért, több vezetői munkakör megszűnik az Egyesült Királyságban található több mint 750 nagy üzletben és hét teljesítési központban, vevőszolgálatokat alakítanak át.
Ezzel szemben a Magyar Idők azt írta, a racionalizálás miatt az egész kelet-közép-európai régióban, így hazánkban is újabb átalakításokat rendeltek el. A lap londoni forrása szerint a központ utasítására a magyar hipermarketekben – amelyek a 206 üzlet nagyjából felét teszik ki – is átalakítások lesznek.
Több munkakört összevonnak, a vevőkkel való kapcsolattartást, a garanciális ügyek intézését ellátó vevőszolgálatok megmaradnak az áruházakban, de jellemzően egy-egy munkatárssal a korábbi több, erre a célra kijelölt dolgozó helyett. A lap szerint nem feltétlenül válnának meg alkalmazottaktól, de nem lesz mindenkinek elfogadható az új szerep, az átszervezés leépítéssel járhat. A Magyar Idők emlékeztet arra, hogy a folyamat a környező országokban már elkezdődött, ahol ráadásul több üzletbezárás is történt. (mti)