A tanácskozáson a közép-európai térség szakpolitikusai és a vezető járműgyártók az elektromobilitás terén a térségünket érintő legfontosabb kérdéseket vitatták meg. Varga Mihály elmondta, a kormány segítséget kíván nyújtani ahhoz, hogy minél több magyarországi kutatóműhely és vállalkozás vegyen részt az elektromos járművek fejlesztésében.
Hozzátette, ha élére állunk a közúti közlekedés elektromos megújulásának, azzal országaink gazdasága komoly versenyelőnyre tehet szert. Emlékeztetett rá, uniós cél, hogy 2050-ig a közlekedésből származó üvegházhatású gázkibocsátások mennyiségét 60%-kal csökkentsük. Ezzel összefüggésben Áder János arra hívta fel a figyelmet, hogy ha sürgősen nem teszünk a károsanyag-kibocsátás ellen, a következő fél évszázadban katasztrófák és tragédiák sorozatával számolhatunk
A változás az európai utakon már megkezdődött
Az idei év első 9 hónapjában több mint 115 ezer új elektromos jármű került az európai utakra. Ehhez a trendhez kíván kapcsolódni Magyarország is. A várakozások szerint 2020-ig 50 ezernél több elektromos gépjármű fut majd a magyar utakon.
A Jedlik Ányos Tervről szólva a miniszter elmondta, számos intézkedés már megvalósult: 2015. július óta létezik a környezetkímélő járművek fogalma a magyar jogrendben, idén szeptembertől pedig igényelhető a zöld rendszám, amiből már közel százat többet adtak ki. 2016 januárjától egyszerűsödik a töltőberendezések üzemeltetése, bővül az igénybe vehető adókedvezmények köre.