A VW pénteken közölte, hogy a VW alapmárka különböző típusaiból októberben 490 ezer darabot értékesítettek, ami 5,3 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.
“Volkswagen Pkw márka kihívásokkal teli időket él” – mondta Jürgen Stackmann igazgató.
Kínában, a világ legnagyobb autópiacán 1,8 százalékkal, Németországban pedig 1,9 százalékkal nőttek az eladások, egész Európát tekintve azonban 1,2 százalékos csökkenést szenvedett el a vállalat. Oroszországban 26 százalékkal estek az eladások. Rosszul alakult a helyzet Latin-Amerikában, Brazíliában 50 százalékkal zuhant az értékesítés.
Ugyanakkor az Egyesült Államokban, ahol szeptember 18-án kirobbant az emisszió-hamisítási botrány, sikerült 0,2 százalékkal több gépkocsit eladni, Kanadával együtt pedig 3,5 százalékkal több VW-kocsi lelt piacra. Szakértők szerint az orosz és a brazil piac drasztikus beszűkülése egyelőre ugyanannyi vagy inkább nagyobb kárt okoz, mint a dízelbotrány.