A tervezett beruházás jelenlegi két fő részvényese, a norvég Statoil és a svájci EGL áramszolgáltató közösen átad 15 százalékot részesedéséből a német vállalatnak, s ezek után a norvég és a svájci vállalatnak egyenként 42,5 százaléknyi részvénye marad a TAP-projektben. Az üzletrész megvásárlásának konkrét összegét nem közölték.
A tervek szerint az 520 kilométeres vezeték a Kaszpi-tenger térségéből, illetve a Közel-Keletről szállít földgázt Görögországon, Albánián és az Adrián keresztül Olaszországba, s onnan tovább Európába. A vezeték – amely még csak a tervezési szakaszban van – kapacitását évi 10-20 milliárd köbméterre tervezik.
A Statoil alelnöke szerint az E.On részvétele a vállalkozásban hozzájárulhat ahhoz, hogy a konzorcium nagyobb eséllyel szálljon versenybe a vezetéket tápláló földgázért. Ugyanakkor az E.On Ruhrgas egyik igazgatója szerint a Nabucco számára nem jelenthet konkurenciát az adriai vezeték.
Az E.On-nak 20 százalékos részesedése van az Északi Áramlatban is, amelynek építése áprilisban már meg is kezdődött. Az Oroszországot és Németországot összekötő, 1200 kilométeres vezeték építését 2011 végéig tervezik befejezni.