Hozzátette: a kivitelező Hídépítő-Betonút Rt. alkotta Szárszó konzorcium a munkálatokat 2003 márciusában kezdte el, és a terveknek megfelelően június 30-án készült el az építkezéssel, majd átadta a terepet szakhatóságoknak, többek között a Közlekedési Főfelügyeletnek, hogy a forgalombahelyezési vizsgálatokat végezze el, és adja ki a közlekedési alkalmassági engedélyt.
Jelenleg már csak olyan apró munkálatokat végeznek, mint a forgalmi táblák kihelyezése, a forgalmi tájékoztatók felfestése, és a hídkorlátok felszerelése.
Az M7-es sztráda 125,35 és 145 kilométerszelvénye közötti szakaszán három völgyhíd és egy pihenőhely mellett 12 felüljárót, 20 aluljárót, és 5 csomópontot építettek meg, 9 millió köbméter földet mozgattak meg. Összesen 423 ezer négyzetméter útfelület készült el, s végül csaknem 800 ezer növényt ültettek el.
Az új M7-es autópálya szakasz a Balatontól délre elterülő Külső Somogyi dombvidék északi szegélyén Balatonszárszó, illetve Balatonöszöd, Balatonszemes déli szélének közelében lévő É-Ny, D-Ny között lévő enyhe lejtésű völgyek között halad.