“Ez ugye vicc?!” – kommentálta a The Times az olimpiai játékok két kabalafigurájának bemutatkozását. A lap olvasói azonban nem vélekedtek ennyire udvariasan az olimpiai küklopszokról: “Úgy néznek ki, mint Teletubby és a Michelin-figura részeg egyéjszakás kalandjának gyümölcsei” – reflektált közülük egy.
Tény, hogy a két kabala nehezebben beazonosítható, mint például Misa mackó vagy a szöuli olimpia tigrise, Hodori. Úgy tűnik, ahogy a 2012-es nyári játékok logójánál, úgy az olimpia szimbolikus figuráinak esetében is London mindenképpen ragaszkodik a formabontó külsőhöz.
Rajzfilm a kabalafigurák megszületéséről:
A tervezőjük által csak “mágikus lényeknek” nevezett kabalákról ugyanis nehéz megmondani, hogy mire hasonlítanak. Egy meseíró jóvoltából – Michael Morpurgo, felkérésre egy háttérsztorit is kreált róluk a jobb eladhatóság érdekében – azonban kiderül, hogy az egyszemű szörnyecskéket a készülő Olimpiai Stadion egyik fémszerkezetéből lecsöppenő fémmaradványokból “kalapálta ki” egy nyugdíjba vonuló munkás az unokáinak. Az ablakpárkányra helyezett fémszobrocskák pedig egy mágikus erejű szivárványtól életre keltek.
Pekinghez képest (ahol 5 hivatalos kabalafigura volt) könnyebb dolgunk van, hiszen 2012-ig csupán két nevet kell megjegyeznünk: Wenlock és Mandeville. A kabalafigurák a nevüket két kis angliai településről kapták: Pierre de Coubertin 1890-ben Much Wenlock városában találta ki a modern olimpia eszméjét, míg Mandeville-ből a paralimpiai mozgalom indult ki. Ebben az angliai faluban már 1948-ban sportversenyeket rendeztek mozgássérülteknek.
Usain Bolt beállását utánozza Wenlock – KÉPGALÉRIA!
A narancssárga-fehér Wenlock testén a londoni olimpia logója látható, míg a kék-fehér színű Mandeville a paralimpia hivatalos figurája lesz. A dobogószerű fejformájú Wenlock öt karkötőt visel, amelyek az olimpiai ötkarikát szimbolizálják. Mandeville fejformája pedig leginkább a kerékpárosok által viselt sisakra hasonlít. Mindkét figura fejbúbján a londoni taxikról mintázott világító jelzés látható, nevük kezdőbetűjével. A küklopsz-szemre is van ám magyarázat: a tervező elképzelése szerint a mobiltelefonok “szeme”, azaz az objektívje köszön vissza benne, hiszen a sporteseményen mindenki megállás nélkül “kattogtat” majd.
Az pedig majd idővel elválik, hogy mennyire bizonyultak szerethetőnek, és nem vesznek-e a feledés homályába, mint ahogy a barcelóniai Cobi vagy az atlantai Izzy.