November 14-től az eddigi Waterloo pályaudvar helyett a St. Pancrasról indulnak az Eurostar szerelvényei a kontinensre, ami 20 perccel rövidíti le az Európába tartó szupervonatok menetidejét. Brüsszelbe 1 óra és 51 percig, Párizsba pedig 2 óra és 15 percig tart az utazás a 300 kilométeres csúcssebességű szerelvényeken a fényűző, új pályaudvarról. Az Eurostar 2010-ig 10 millió utas szállítását reméli.
Az üzemeltetők arra számítanak, hogy főleg üzletemberek cserélik majd fel vasútra a repülőgépet. Németország is profitálhat az újításból. A német vasutak már most azzal a gondolattal kacérkodnak, hogy a La Manche-alagúton keresztül ultragyorsvasúttal érhetik el Londont. A vasutak szóvivője szerint „nagyon vonzó” lehetőség, hogy a németek Kölnből Brüsszelen át utazhassanak a brit fővárosba. A felújítást követően csodálatosan megszépült a St. Pancras pályaudvar, ez az építészeti remekmű, különösen neogótikus homlokzata.
A felújított St. Pancras pályaudvar (forrás: dailymail)
A New York-i Grand Central példáját követve a St. Pancras azzal kecsegtet, hogy nemcsak az utazni óhajtókat, hanem az építészet és a bevásárlás kedvelőit is vonzza, akik a környező butikokban tett vásárlásaik után kipihenhetik magukat a 90 méter hosszú pezsgőbárban. A tervek szerint 2009-ben a George Gilbert Scott által tervezett Midland Grand Hotel luxusszálloda is megnyílik majd a pályaudvar területén.