A Singapore Airlines légitársaság A380 típusú gépe a szingapúri Changi repülőtérről indult az ausztráliai Sydneybe, ahová hétórás repülés után érkezik meg. A gép pénteken tér vissza Szingapúrba. Az új Airbus első járatára a jegyeket – 560 és 100 380 dollár közötti áron – árverésen értékesítették: az így befolyt 1,3 millió dollárt jótékonysági célokra fordítják. A luxusosztályon 12 ülőhelyet, a business osztályon 60 férőhelyet alakítottak ki. A turistaosztályon 399 fő utazhat.
A két utasfedélzettel és – a szingapúri légitársaság megrendelésére újdonságként a business osztályon kialakított ágyakkal – ellátott gép leszállítása két évet késlekedett. A Singapore Airline 2008-ban öt másik A380 óriásgépet vásárol. A légitársaság a Sydney–Szingapúr útvonalon három Boeing 747-40 típusú repülőgépet üzemeltet, ezek egyikét váltja ki a hamarosan leszállításra kerülő Airbus-szal.
Korábbi közlések szerint a soron következő gépek, amelyeket rendre a Singapore Airlines, az Emirates Airlines és a Qantas kap majd, menetrend szerint készülnek. Az Air France 2009 nyarán veheti át az első A380-ast. Az Air France lesz az új Airbus első európai üzemeltetője.
A korábbi modelleknél tisztább, „zöldebb”, csendesebb és ötletesebben megtervezett A380-as új mérföldköve a légi közlekedésnek és a környezet védelmének egyaránt. Üzemanyag-hatékonysága egy utasra számítva egy kis személyautóéval vetekszik. Jelenleg – és nagy valószínűséggel még egy jó ideig – a legcsendesebb nagy utasszállító, rövidebb fel- és leszállópályát igényel. A repülések számának emelése nélkül lesz képes növelni az utaslétszámot.