Élet-Stílus

Árháború kezdődött a fapadosoknál

Versenytársai torkának esett a Ryanair, az egyik legolcsóbb repülőtársaság.

A fapados légitársaság rengeteg pénzt költ arra, hogy letörje a többi társaság árait. Európában egymillió ingyenjegyet osztanak szét, Magyarországon pedig 3 forintért kínálnak jegyeket.

A Ryanair már korábban is üzemeltetett járatokat Magyarországon, a sármelléki repülőtérre Londonból és Frankfurtból szállított utasokat. Nemrég pedig megegyezett a budapesti járatról is, amely egy Londontól elég távol eső repülőtérre, a nottinghami East Midlands légikikötőbe száll. Cserébe az utasok 3 forintért válthatnak jegyet az október 31-én induló járatra.

A verseny már korábban is meglehetősen erős volt: idén tavasszal a SkyEurope leállította londoni járatát. Alain Skowronek, a társaság akkori vezérigazgatója lapunknak a döntést úgy indokolta, hogy ezen az útvonalon nem lehet gazdaságosan üzemeltetni a repülőgépeket. (Londonba jelenleg a British Airways, az easyjet, a Malév és a WizzAir repül, ez város a legnépszerűbb a magyar légiutasok között.)

A Ryanair azonban megengedheti magának, hogy hatalmas forgalmát dömpingáron is bővíteni tudja: 484 útvonalon jár a cég 134 repülőgépe, amihez még további 117-et rendelt az elmúlt években. Évente összesen 50 millió utast szállít, a budapesti járat az első évben ehhez 60 ezer utassal járul hozzá – mondta a járatindítás bejelentésekor a cég marketingvezetője, Tomasz Kulakowski.

A szakember sejteni engedte, hogy más városokat is összekötnek Budapesttel. Szavai szerint „akár még ebben a hónapban is bejelenthetnek új járatokat Budapestről”. Ezt megkönnyítheti, hogy sikerült olyan megállapodást kötni a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt.-vel, amely vonzóvá teszi a légikikötőt. A megállapodás részleteiről csak annyit mondtak el a társaságok képviselői, hogy a reptér árai mindenki számára megismerhetőek és egyformák.

A Ryanair sikere Kulakowski szerint többek között annak is köszönhető, hogy nem más társaságok utasait csábítják el, hanem saját utazóközönséget alakítanak ki. A budapesti járatot várakozásaik szerint 55-60 százalékban brit turisták fogják használni.


A Malévnál nem tekintik kokurenciának a Ryanair budapesti megjelenését: Németh Krisztna, a cég szóvivője érdeklődésünkre elmondta: a cég menetrendjével, pontosságával, minőségi szolgáltatásaival áll az utasok rendelkezésére, az árháborúba nem szállnak be.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik